ТАРИФА
към Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги
РАЗДЕЛ І. "Изм.С Решение №193 по Протокол №20/30.01.2009г.Изменена по Решение № 735 по Протокол № 53/28.01.2011г.” Изменена по Решение №36 по Протокол №6/29.12.2011г.” Изменена по Решение № 177 по Протокол № 12 / 26.07.2012г.Такса “Битови отпадъци” за 2012г. за населените места на Община Симитли както следва:
За граждани –от 2,3‰ до 3,6‰ в/у данъчната оценка на недвижимите имоти от Приложение № 2 към ЗМДТ.
1. гр. Симитли -2.7‰ от които:
- 0.7‰ за сметосъбиране и сметоизвозване на битови отпадъци
- 1‰ за ползване и подръжка на депо за битови отпадъци
-1‰ за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места.
2.с. Крупник – 3.1 ‰ от които:
- 1.1 ‰ за сметосъбиране и сметоизвозване на битови отпадъци
- 1‰ за ползване и подръжка на депо за битови отпадъци
- 1‰ за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места.
3.с. Черниче – 3.1 ‰ от които:
- 1.1‰ за сметосъбиране и сметоизвозване на битови отпадъци
- 1‰ за ползване, подържане на депо за битови отпадъци
- 1‰ за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места.
4. с.Железница, с. Полена, с. Полето, с. Брежани – 3.6‰ от които :
- 1.6 ‰ за сметосъбиране и сметоизвозване на битови отпадъци
- 1‰ за ползване, подържане на депо за битови отпадъци
- 1‰ за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места.
5. с. Долно Осеново – 2,8‰ от които:
- 1 ‰ – за сметосъбиране и сметоизвозване
- 1 ‰ за ползване, поддържане на депо за битови отпадъци
-0.8 ‰ за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места.
6. с. Градево- 2,3‰ от които :
- 1‰ – за сметосъбиране и сметоизвозване
- ‰ за ползване и подръжка на депо за битови отпадъци
- 0.3‰ за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места.
7.Да се събира такса в размер на 2 ‰ върху данъчната оценка на граждани, намиращи се в следните високо и полупланински райони в които не се извършва сметосъбиране и сметоизвозване:
- с. Ракитна
- с. Мечкул
- с. Сенокос
- с. Сухострел
- с. Докатичево
- с. Тросково
- с. Брестово
- с. Сушица
от който :
- за ползване и подръжка на депо за битови отпадъци -1‰
- за подържането чистота на териториите за обществено ползване – 1‰, в населените места, в които се извършва услугата.
8. За имоти на граждани, които не са застроени , но се намират в регулация – 2‰ в/у данъчната оценка на недвижимите имоти на граждани.
9. За имоти /на граждани / във райони, в които не се извършва услугата сметосъбиране и сметоизвозване, ще се събира такса само за :
- за ползване и подръжка на депо за битови отпадъци - 1‰
- за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места – 1‰.
10.За фирми и други юридически лица – 12 ‰, , по-високата между отчетната им стойност и данъчната оценка съгласно Приложение 2 от ЗМДТ от който :
- сметосъбиране и сметоизвозване – 5‰
- за ползване и подръжка на депо за битови отпадъци – 4‰
- за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места - 3 ‰/когато се предоставя съответната услуга/.
11. За производствени фирми и предприятия - 16‰, в/у по-високата между отчетната стойност и данъчната оценка на имоти, които се водят като дълготрайни активи по Закона за счетоводството от които :
- сметосъбиране и сметоизвозване – 8‰
- за ползване и подръжка на депо за битови отпадъци – 5 ‰
- за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места - 3‰, /когато услугата се предоставя/.
12. За фирми предприятия и др. юридически лица, притежаващи, стопанисващи имоти в полу и високопланински райони , където не се извършва услугата по сметосъбиране и сметоизвозване, ще се събира такса за ползване на депо за битови отпадъци и /или за подържането на чистотата на териториите за обществено ползване.- 7‰
-за ползване и подръжка на депо за битови отпадъци – 4‰
-за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места - 3‰ /когато се предоставя съответната услуга/
РАЗДЕЛ II. Такса за ползване на пазари, тържища, панаири, тротоари, площади и улични платна.
1.За ползуване на тротоари, площади, улични платна, места върху които са организирани пазари и други терени за търговска дейност на открито, включително за разполагане на маси, столове, витрини, се събира такса на квадратен метър, както следва:
1.1. първа зона – 1.10 лв. на ден
3.00 лв. на месец
1.2. втора зона – 0,80 лв. на ден
2.00 лв. на месец
1.3. трета зона – 0.60 лв. на ден
1.00 лв. на месец
При целогодишно използуване на общински терен, ползвателите заплащат месечна такса, формирана на основата на базисните наемни цени, определени с решение на ОбС – гр. Симитли.
2. За ползване на места, върху които са организирани панаири, събори и празници се събира такса на квадратен метър на ден в размер на 2 лв.
3. За ползване на места, върху които са организирани панорами, стрелбища, люлки, циркови представления и други, се събира такса на квадратен метър на ден в размер на 0,40 лв.
РАЗДЕЛ ІІІ. “ Изм.Решение №64 по Протокол №9/12.06.2008г.” " Изм. с Решение № 779 по Протокол № 55 от 06.04.2011г." ; /Изм. с Решение № 126 по Протокол № 10/27.04.2012г./Такси за детски ясли, детски кухни, детски градини, лагери, общежития и заведения за социални услуги и млечна кухня”.
1. “ Изм.Решение №64 по Протокол №9/12.06.2008г.” За ползване на детски ясли детски градини, родителите или настойниците заплащат месечна такса в размер на 1.60лв. за всеки ден, в който детето посещава детското заведение.
2. “ Изм.Решение №64 по Протокол №9/12.06.2008г.”; /Изм. с Решение № 126 по Протокол № 10/27.04.2012г./.Всяко лице, ползващо услугите в системата”Домашен социален патронаж”, заплаща месечната такса както следва:
2.1./Изм. с Решение № 126 по Протокол № 10/27.04.2012г./За деца с увреждания, родител или настойник заплащат месечна такса за социалната услуга в размер на 20.00 лева.
2.2./Изм. с Решение № 126 по Протокол № 10/27.04.2012г./.Лица, чийто доходи са до 100 лева, заплащат месечна такса за социалната услуга в размер 25.00 лева.
2.3./Изм. с Решение № 126 по Протокол № 10/27.04.2012г./Ветерани, военноинвалиди и инвалиди с доход до минималната пенсия, заплащат месечна такса за социалната услуга в размер на 30.00 лв.
2.4./Изм. с Решение № 126 по Протокол № 10/27.04.2012г./Лица в пенсионна възраст с доход над минималната пенсия за осигурителен стаж и възраст до 350.00 лева, заплащат месечна такса за социална услуга в размер на 45.00 лева.
2.5./Изм. с Решение № 126 по Протокол № 10/27.04.2012г./Лица в пенсионна възраст с доход от 351.00 лева до 550.00 лева заплащат месечна такса за социална услуга в размер на 55.00 лева.
2.6./Изм. с Решение № 126 по Протокол № 10/27.04.2012г./Лица в пенсионна възраст с доход над 551.00 лева, заплащат месечна такса за социална услуга в размер на 65.00 лева.
2.7./Нова по Решение № 126 по Протокол № 10/27.04.2012г./ “Почистване в дома” - услуга регламентирана в момента на сключване на договора за ползване на Домашен социален патронаж, като потребителя заплаща месечна такса в размер на 10.00 лева.
3.Отм. с Решение №64 по Протокол №9/12.06.2008г.
4."Нова по Решение № 779 по Протокол № 55 от 06.04.2011г." За ползване на " Млечна кухня" се събира дневна такса в размер на 1,60 лева. Таксата се заплаща предварително - седмична, преди ползване на услугата.
РАЗДЕЛ IV. (Отменен с Решение № 735 по Протокол № 53/28.01.2011г.)
РАЗДЕЛ V. (Отменен с Решение № 735 по Протокол № 53/28.01.2011г.)
РАЗДЕЛ VI. Такси за технически услуги.
1. За издаване на скица за недвижим имот – 10.00 лв.
2. За издаване на скица за недвижим имот с указан начин на застрояване/виза/ - 20.00 лв.
3. За презаверяване на скици, от издаването на които са изтекли шест месеца – 5.00 лв.
4. За издаване на удостоверение по молба-декларация за обстоятелствена проверка – 40.00 лв. за физически лица и 100 лв. за фирми.
5. За заверяване на преписи от документи и на копия от планове и документацията към тях – 15 лв.
6. За одобряване на проекти за строежи както следва:
- за обекти I-ва категория – 2 лв. / кв.м. разгъната застроена площ, но не по-малко от 100 лв.
- за обекти II-ра и III-та категория – 0.90 лв. / кв.м. разгъната застроена площ, но не по-малко от 90 лв.
- за обекти IV-та и V-та категория – 0.60 лв. / кв.м. разгъната застроена площ, но не по-малко от 60 лв.
- за линейни обекти – 0.30 лв/лин.м, но не по-малко от 50 лв.
7. За предоставяне на формуляри от молби, заявления и други по образец – 0.50 лв. на лист.
8. За издаване на разрешения за строеж – 100.00 лв. за физически лица и 150,00 лв. за фирми.
9. За издаване на разрешение за разполагане на преместваеми обекти за търговски и други обслужващи дейносто по чл. 56 от ЗУТ – 70 лв.
10. За издаване на разрешение за поставяне на рекламни, информационни монументални-декоративни елементи по чл. 57 от ЗУТ – 100 лв.
11. За издаване на разрешение за прекопаване на улици – 5 лв. Разрешение за прекопаване се издава след депозит за възстановяване - 80.00 лв. на кв. м. за пътно платно и 40.00 лв. на кв. м. тротоар.
12. За презаверяване на разрешение за строеж, което е загубило правното си действие – 50 на сто от таксата за издаването на същото.
13. За издаване на становище – 10.00 лв.
14. За издаване на удостоверение за ползване на строежите по предназначение – 100 лв.
15. За одобряване на комплексен проект за инвестиционна инициатива и за издаване на разрешение за стоеж – 30 на сто увеличение спряно дължимата такса.
16. За пропуски на моторни превозни средства, зареждащи централна градска част, забранена за движение по ЗДП 100.00 лв. за година.
17. За местодомуване на моторни превозни средства по улиците и тротоарите в населените места в Общината:
17.1. леки автомобили – 20.00 лв. месечно.
17.2. товарни автомобили (до 5 тона) – 30.00 лв.месечно.
17.3. товарни автомобили (над 5 тона) – 60.00 лв.месечно.
18. Удостоверение за търпимост -50.00 лв.
19. “Изм. с Решение №64 по Протокол №9/12.06.2008г.”Удостоверение за идентичност – 5.00лева
20. Издаване на служебна бележка – 5.00 лв.
21. За презаверяване на скици, от издаването на които са изтекли шест месеца – 5.00 лв.
22. Такса за складиране на строителни материали на тротоар и улично платно -2.00 лв. на кв. м. на месец.
23. Одобряване на ПУП :
- в регулационни граници – 50.00 лв.;
- извън регулационни граници – 100.00 лв.
24. Допълване или поправка на одобрен кадастрален план – 70.00 лв.
РАЗДЕЛ VII. Такси за административни услуги
1. За извършени услуги по гражданско състояние се заплащат следните такси:
1.1. За издаване на удостоверение за наследници – 5.00 лв.
1.2. За издаване на удостоверение за идентичност на имена – 5.00лв.
1.3. За издаване на удостоверение, че не е съставен акт за раждане или за смърт – 5.00 лв.
1.4. За издаване на дубликати на удостоверение за раждане или за граждански брак, както и за повторно на препис-извлечение от акт за смърт – 3.00 лв.
1.5. За издаване на удостоверение за Българско граждаство –5.00 лв.
1.6. За издаване на удостоверение за семейно положение – 5.00 лв.
1.7. За издаване на удостоверение за родствени връзки – 5.00 лв.
1.8. За издаване на удостоверение за постоянен /настоящ/ адрес – 5.00 лв.
1.9. За заверка на покана-декларация за посещение на чужденец в Република България – 20.00 лв.
1.10. За заверка на покана-декларация за частно посещение в Република България на лице, живеещо в чужбина, на което родителите или един от тях са с българско потекло – 5.00 лв.
1.11. За легализация на документи по гражданско състояние за чужбина – 10.00 лв.
1.12. За всички други служебни бележки по искане на граждани – 3.00 лв.
1.13. За преписи от документи – по 0.60 лв. на страница.
1.14.(Изм.с Решение №298 по Протокол № 30 от 09.10.2009г. на ОбС - Симитли)- За придобиване на ЕГН, заявяване на постоянен и настоящ адрес в общината (за чужденци, придобили българско гражданство с Указ на Президента на РБългария” и чужденци с разрешено постоянно пребиваване в страната) - 250.00 лв.
1.15. граждански брак с чужденец/ка – 100 лв.
1.16. Смяна на име – 3.00 лв.
1.17. Нов- с Решение №64 по Протокол №9/12.06.2008г. Придобиване на постояннен адрес- 10.00лв.
1.18. . Нов- с Решение №64 по Протокол №9/12.06.2008г. Промяна или възстановяване на име по чл.19”а” от ЗГС – 30.00лв.
1.19. . Нов- с Решение №64 по Протокол №9/12.06.2008г.Пресъставяне на актове по гражданско състояние -20.00лв.
2. Издаване на разрешителни за добиване на дървен и материал по чл. 32 от ЗОСИ -5.00лв.
3. Издаване на служебна бележка от контингента за местно население – 2.00 лв.
4. Презаверяване на разрешителни за добиване на дървен и материал по чл. 32 от ЗОСИ -2.00лв
5. Нотариална заверка на документи - 3.00 лв. за първа страница и за всяка следваща по 1.00 лв.
6. Удостоверение за настойничество и попечителство -3.00 лв.
7. За повторно или следващо разглеждане на жалба -20.00 лв.
8. Издаване на удостоверение за регистрация на пчелина и пчелно семейство – 2.00 лв
9. Издаване на удостоверение за регистрация на тютюнопро–изводител и получена квота – 2.00 лв
10. (Изм. с Решение № 735 по Протокол № 53/28.01.2011г.)Такса за притежаване на куче – 15.00 лв.
10.1 (Нова по Решение № 735/28.01.2011г.) Такса за повторно издаване на талон и /или обозначителен знак за куче – 5.00лв.
11. Копирни услуги -0.10 лв./стр.А 4 формат/
РАЗДЕЛ VIII. Такси за весели и тъжни ритуали.
1. Весели ритуали
1.1. Граждански брак с ритуал – 50 лв.
1.2. Граждански брак без ритуал – 30 лв.
1.3. Организиране и провеждане на ритуал в заведение по сценарий – 60 лв.
1.4. Именуване на дете – 25 лв.
2. Тъжни ритуали
2.1. Изкопаване и оформяне на нов гроб – 20 лв.
2.2. Изкопаване и оформяне на стар гроб – 30 лв.
2.3. Изработване на венец :
- голям – 30 лв.;
- среден – 25 лв.;
- малък – 20 лв.
2.4. Кръстове:
- обикновен кръст – 5 лв.
- Кръст I – 7 лв.;
- Кръст II – 8 лв.;
- Кръст III – 12 лв.;
- Кръст IV – 17 лв.;
- Пирамида – 14 лв.;
- Урна 1 и 2 – 45 лв.
2.5. транспортиране на покойник с наета катафалка до гробищен парк – 30 лв;
2.6. изработване на некролози:
черно-бял цветен
- до 10 бр. 3.00 лв 4.00 лв.
- до 20бр. 4.00 лв 5.00 лв.
- до 30бр. 5.00 лв 6.00 лв.
2.7. осигуряване на автобус за погребение – 5 лв.
2.8. погребални ковчези:
- обикновен – 30 лв.
- ОМ 00 – 42 лв.;
- ОМ 01 – 48 лв.;
- ОМ 02 (разширен)– 62 лв.;
- ОМ 07 – 100 лв.;
- Детски – 45 лв.;
- Детски (лукс) – 200 лв.
РАЗДЕЛ IX. Такси за данъчни услуги.
1. Удостоверение за данъчна оценка – 10 лв.
2. Удостоверение за декларирани данни – 5 лв.
3. Удостоверение – дубликат (приходни квитанции) – 5.00 лв.
4. Удостоверение за платен данък върху наследствата – 5.00 лв.
5. Копие на данъчна декларация – 10.00 лв.
6. Удостоверение за наличие или липса на данъчни задължения – 10.00 лв.
РАЗДЕЛ X ."Изм. с Решение №197 по Протокол №20/30.01.2009г."
Изменена по Решение №445 по Протокол№37/26.01.2010г." ДРУГИ ТАКСИ.
1./Изменена по Решение №445 по Протокол №37/26.01.2010г/.Разрешително за амбулантна търговия - 20.00 лв.
2./Изменение по Решение №445 по Протокол№37/26.01.2010г/. Разрешително за удължено работно време на търговски обекти - 100.00 лв.
3./ Нова по Решение № 321 по Протокол № 32/05.11.2009г./ За сеч, измерване, кубиране и маркиране на дървесината добита извън горския фонд с общинска марка преди транспортиране и за издаване на удостоверение за транспонтиране на дървесина добита извън горския фонд се събират такси, както следва:
3.1./Изменение по Решение № 445 по Протокол №37/26.01.2010г./ За издаване позволително за сеч- се заплаща цена в размер на 5лв./брой.
3.2.За измерване, кубиране и маркиране на дървесината добита извън горския фонд с общинска марка преди транспонтиране:
№ | Маркиране и сортиментиране дървесина на корен | Измерване и кубиране в лежащо състояние | За маркиране на дървесина в лежащо състояние | Общо |
А. Едра дървесина | 1.00 лв. за куб.м. | 0.50 лв. за куб.м. | 0.40лв.за куб.м. | 1.90 лв. за куб.м. |
Б. Средна дървесина | 1.20 за куб.м. | 0.60 лв. за куб.м. | 0.50лв.за куб.м. | 2.30 лв. за куб.м. |
В. Дребна дървесина | Дребна – 1.40 за куб.м. | 0.70 лв. за куб.м. | 0.60лв.за куб.м. | 2.70 лв. за куб.м. |
Г. Дърва за огрев | 1.50 лв. за куб.м | 0.50 лв. за куб.м. | 0.50лв.за куб.м. | 2.50 лв. за куб.м. |
Д. Вършина | 0.30 лв. за куб.м | 0.30 лв. за куб.м. |
ПРЕДСЕДАТЕЛ ОбС – Симитли: ..............................
|