Република България, Област Благоевград
English (United Kingdom)
Начало Проекти на документи ПРОЕКТ НА НАРЕДБА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА СИМИТЛИ

ПРОЕКТ НА НАРЕДБА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА СИМИТЛИ

ПРОЕКТ НА
НАРЕДБА ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИТЕ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА СИМИТЛИ

ГЛАВА  ПЪРВА
РАЗДЕЛ І

Наредбата се приема във връзка с чл.22, ал.1 от Закона за управление на отпадъците
Чл. 1. (1) Тази наредба урежда екологосъобразното управление на отпадъците на територията на Община Симитли като съвкупност от права и задължения, решения, действия и дейности на физическите и юридическите лица и едноличните търговци, свързани с образуването и третирането на отпадъците, както и контрола върху тези дейности, има за цел да се предотврати или намали вредното им въздействие върху човешкото здраве и околната среда и се осъществява в съответствие с изискванията на действащите нормативни актове.
(2) Наредбата регламентира извършването на дейностите по изхвърлянето, събирането, включително разделното, транспортирането, претоварването, оползотворяването и обезвреждането на следните видове отпадъци на територията на Община Симитли:
1. битови отпадъци,включително отпадъци от опаковки
2.биоразградими отпадъци
2. строителни отпадъци;
3. опасни битови отпадъци - негодни за употреба батерии и акумулатори (НУБА), газоразрядни лампи и електронно-лъчеви тръби, както и други опасни отпадъци, образувани от физически лица.
4. излезли от употреба моторни превозни средства (ИУМПС), отработени моторни масла и отпадъчни нефтопродукти, излезли от употреба гуми (ИУГ), излязло от употреба електрическо и електронно оборудване (ИУЕЕО) и др.;
5. отпадъци от черни и цветни метали (ОЧЦМ).
(3) С наредбата се урежда заплащането на съответните услуги за дейностите, свързани с битовите, строителните и масово разпространените отпадъци във връзка с чл. 19 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО).
(4) Наредбата определя глобите и санкциите за нарушаване на фиксираните в нея норми.
(5) С наредбата се уреждат и изискванията към площадките за предаване на отпадъци от хартия и картон, пластмаси и стъкло, в т.ч. условията за регистрация на площадките, както и условията за предаване на отпадъци на площадките за безвъзмездно предаване на разделно събрани отпадъци от домакинствата, в т.ч. едрогабаритни отпадъци, опасни отпадъци и други по чл. 19, ал. 3, т. 11 от ЗУО.
(6) Наредбата не се прилага за:
1. радиоактивни отпадъци;
2. отпадъчни газове, изпускани в атмосферния въздух;
3. земя, включително неизкопана замърсена почва и трайно свързани със земята сгради;
4. незамърсена почва и други материали в естествено състояние, изкопани по време на строителни дейности, когато е сигурно, че материалът ще бъде използван за целите на строителството в естественото си състояние на площадката, от която е изкопан;
5. излезли от употреба експлозиви;
6. отпадъчни води
7. минни отпадъци
8. трупове на умрели животни, включително такива ,които са убити за да се прекрати разпространението на епизоотични болести
9. странични животински продукти, включително преработени продукти, по Регламент /ЕО/ №1069/2009 на Европейския парламент и на Съвета от 21октомври 2009 г. с изключение на предназначените за изгаряне, депониране или използване в съоражение за биогаз или компост

чл.3 /1/Лицата, при чиято дейност се образуват и/или третират отпадъци, прилагат следния приоритетен ред при управлението на отпадъците:
1.    Предотвратяване или намаляване на количеството и опасните свойства на отпадъците
2.    Рециклиране, повторно използване и/или извличане на вторични суровини и енергия от отпадъците, чието образуване не може да се предотврати
3.    Обезвреждане на отпадъците
/2/ При възникване на замърсяване лицата  предприемат незабавно действия за ограничаване на последиците от него върху здравето на хората и околната среда

ЗАДЪЛЖЕНИЯ И ОТГОВОРНОСТИ НА КМЕТА НА ОБЩИНАТА,ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ И ОБЩИНСКИ СЪВЕТ –СИМИТЛИ

Чл.4 Кметът на Община Симитли организира управлението на дейностите по отпадъците образувани на нейна територия,съгласно изискванията на ЗУО,подзаконовите нормативни актове и настоящата наредба като :
1.    Осигурява условия, при които всеки притежател на битови отпадъци се обслужва от лица на които е предоставено право да извършват дейности по тяхното събиране, транспортиране, оползотворяване и/или обезвреждане.
2.    Осигуряването на съдове за събиране и съхраняване на битовите отпадъци – контейнери,кофи и други
3.    събирането на битовите отпадъци и транспортирането им до депата или други инсталации и съоражения за оползотворяването и /или обезвреждането им
4.    почистването на уличните платна, площадите, алеите, парковите и другите територии  от населените места, предназначени за обществено ползване
5.    избора на площадка, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на депата за битови и строителни отпадъци или на други инсталации или съоражения за оползотворяването и /или обезвреждане на битови или строителни отпадъци
6.    определянето на места за поставяне на съдове, места за разделно събиране и площадки за временно съхранение на излязло от употреба електрическо и електронно оборудване или при сключен договор с организация по оползотворяване  обявява общински терени за разполагане на специализирани автомобили и обявява на местното население датите и мястото на провеждане на кампанията.
7.    организирането на дейността по събирането и съхраняването на излезли от употреба моторни превозни средства на площадките за временно съхраняване
8.    предотвратяване изхвърлянето на отпадъци на неразрешени за това места и / или създаването на незаконни сметища
9.    организирането на събирането, оползотворяването и обезвреждането на строителни отпадъци от ремонттна дейност , образувани от домакинствата на територията на общината
10.    разделното събиране на битови отпадъци на територията на общината най-малко за следните отпадъчни материали : хартия и картон ,метали,пластмаси и стъкло
12  организирането на дейностите по разделно събиране на масово разпространени отпадъци и/или оказва съдействие на организациите за оползотворяване на масово разпространени отпадъци, в т.ч. определя местата за разполагане на необходимите елементи на системите за разделно събиране и местата за предаване на масово разпространени отпадъци;    
13. организирането на разделно събиране на опасните битови отпадъци извън обхвата  на наредбите по чл.13 ал.1 от ЗУО и ги предава за  оползотворяване или обезвреждане
14. разделното събиране и съхраняването на битови биоразградими отпадъци, в т.ч. определя местата за разполагане на необходимите елементи на системата за разделно събиране на отпадъците и предаването им за компостиране или анаеробно разграждане
15. почистването от отпадъци на общинските пътища
16. осигуряването на информация на обществеността по т. 1 -  14  чрез интернет страницата на съответната община, както и по друг подходящ начин;
17. поддържането на регистър на площадките за предаване на отпадъци от пластмаси, стъкло, хартия и картон на територията на съответната община;
18 Определя места за поставяне на съдове за събиране на НУБА, без възпрепятства дейността на лицата, сключили договор с организация по оползотворяване или с Предприятието  за управление на дейностите по опазване на околната среда и/или на лица изпълняващи задълженията си индивидуално
19 Организира осигуряване на площадки за безвъзмездно предаване на разделно събрани отпадъци от домакинствата, в т.ч. едрогабаритни отпадъци,опасни отпадъци ,ОЧЦМ и други на територията на Община Симитли, така, че предлаганите услуги да бъдат достъпни за жителите на общината.
20 Осигурява изпълнението на мерките в Националния план за управление на отпадъците
21 Заверява плановете /програми/ на организациите по оползотворяване на отпадъци от опаковки на територията на общината за съдове за разделно събиране на отпадъци от опаковки , посочени за конкретни параметри/обем,тип/
22.Разработва и изпълнява Общинска програма  за управление на отпадъците , неразделна част от Общинската програма за околна среда
23. Ежегодно в срок до 31 март  информира Общински съвет –Симитли за изпълнението на програмата през предходната календарна година и го изпраща в Регионална инспекция по околна среда и води –Благоевград.
24. Определя местата за смяна на отработени масла, включително за сервизите и бензиностанциите,извършващи смяна на отработените места на територията на общината
25. Определя места за събиране и временно съхраняване на отработените моторни масла и предаването им за оползотворяване и/или обезвреждане.
Чл.5 Кметът на общината самостоятелно, когато не участва в регионално сдружение по чл. 24, ал.1, или съвместно с другите кметове на общините от регионалното сдружение предприема действия по възлагане и извършване на прединвестиционни проучвания за изграждане на ново съоръжение/я за третиране
на битовите отпадъци най-малко три години преди изчерпване обема на депото за битови отпадъци или изтичането на експлоатационния срок на инсталацията, за което уведомява съответната РИОСВ.
(2) Върху недвижими имоти - публична или частна държавна собственост, може да се учредява безвъзмездно право на строеж в полза на общини за изграждане на депа или на други съоръжения или инсталации за третиране на отпадъци, както и на прилежащата инфраструктура към тях. Правото на строеж сеучредява безсрочно.
(3) Исканията за учредяване на правото на строеж по ал. 2 се подават до министъра на регионалното развитие и благоустройството съгласувано с министъра на околната среда и водите. Въз основа на решение на Министерския съвет областният управител сключва договор за учредяване на правото на строеж.
Чл.6 Общините, включени във всеки от регионите по чл. 49, ал. 9, от ЗУО създават регионална система за управление на отпадъците, състояща се от регионално депо и/или други съоръжения за третиране на отпадъци.
(2) Регионалната система за управление на отпадъците има за цел да постигне тяхното ефективно събиране, транспортиране и третиране
Чл.7 Кмета на общината упълномощява длъжностни лица от общинската администрация за изпълнение на задълженията по чл.4
Чл.8 Кметът на общината има право да възложи задълженията по чл.4 ал.1 на специализирани фирми и организации  притежаващи съответното разрешение,комплексно разрешително  или регистрационен документ по чл.35 от ЗУО
чл.9 Кметът на общината организира изпълнението на задълженията си за участие в системите за разделно събиране на битови отпадъци по ал.1,т.3 ,като сключва договори при условията и ред, определен с решение на Общински съвет –Симитли със :
/1/.Организации по оползотворяване, притежаващи разрешение,издадено по реда на глава пета,раздел ІІІ на ЗУО или
/2/.Други лица, притежаващи разрешение или регистрационен документ,издаден по реда на глава пета раздели І, за извършване на дейности по събиране,транспортиране,рециклиране или оползотворяване на отпадъци на територията на Община Симитли и/или комплексно разрешително издадено по реда на глава седма раздел ІІ от ЗООС
/3/. С договорите се уреждат разделното събиране на отпадъци от домакинствата,административните ,социалните и обществените сгради,заведенията за обществено хранене,търговските обекти и обектите за отдих,забавления и туризъм и се определят най-малко следните условия:
т1. изискванията към системата за разделно събиране на битовите отпадъци от домакинствата ,в т.ч. обслужвано население,вид,брой и разположение на съдовете и площадките за разделно събиране на битовите отпадъци,честота на обслужване
т2. количествени цели за разделно събиране,рециклиране и оползотворяване на битовите отпадъци от домакинствата и подобни отпадъци,както и редът за отчитане на тяхното изпълнение
т 3. задълженията за контрол по спазване на изискванията за разделно събиране на територията на Община Симитли
т.4 да предоставят информация на кмета на общината относно количеството на събраните от контейнерите за разделно събиране на отпадъци от опаковки и отпадъчни материали от хартия и картон,пластмаси и стъкло,отсортирано и предадено количество на краен преработвател в срок до 10-то число на месеца за предходния.
т5. задълженията за предоставяне на информация на гражданите на Община Симитли по прилагане на системата за разделно събиране, провеждане на образователни и информационни кампании и работа с обществеността .
т.6 Договорите следва да осигуряват изпълнение на програма за управление на отпадъците от опаковки и отпадъчни материали от хартия, картон и пластмаса и стъкло,разработена съгласно изискванията на чл.27,ал.2 от НООО, в съответствие с разпоредбитена Закона за управление на отпадъците и настоящата наредба.

РАЗДЕЛ ІІ

ГЛАВА  І
ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ФИЗИЧЕСКИТЕ И ЮРИДИЧЕСКИТЕ ЛИЦА И ЕДНОЛИЧНИТЕ ТЪРГОВЦИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА СИМИТЛИ

Чл.10 /1/Лицата , при чиято дейност се образуват отпадъци и притежателите на отпадъци ги третират самостоятелно или ги предоставят за събиране, транспортиране и третиране на лица, които имат право да извършват тези дейности в съответствие с изискванията на ЗУО.
/2/ Когато отпадъците са предадени за подготовка  преди оползотворяване или обезвреждане на лицата по ал.1, не отпада отговорността на първоначалния причинител или притежател за извършване на цялостното оползотворяване или обезвреждане на отпадъците.
/3/ Лицата, които събират и транспортират отпадъци, ги предават за третиране в подходящи инсталации, като спазват разпоредбите на ЗУО и настоящата наредба.
/4/ Отговорността за организиране управление на масово разпространени отпадъци се поема от производителя на продукта, в резултат на чиято употреба се образуват отпадъците, при условията на ЗУО.

Чл.11 Физическите и юридическите лица и едноличните търговци имат право :
1.    Да правят предложения за подобряване на организацията и изпълнението на дейностите по третиране на отпадъците и поддържането на чистотата на територията на общината
2.    да сигнализират на общинската администрация и на кметствата по населени места за нарушения на разпоредбите на ЗУО и настоящата наредба
3.    да сигнализират общинската  администрация за неизпълнение или за некачествено изпълнение на задълженията от лицата, извършващи дейности по третиране на отпадъците и поддържането на чистотата на територията на общината
4.    Да съдействат на контролните органи при констатиране на нарушения


Чл.12 Физическите и юридически лица са длъжни:
1.    Да изхвърлят отпадъците си само в определени за целта съдове и да не допускат разпиляване на отпадъци извън тях.
2.    Да опазват и поддържат чистотата на територията на имотите  /в т.ч. незастроените/ на които са собственици, ползатели или наематели
3.    Да почистват в т.ч. от сняг и поддържат чистотата на съответните прилежащи терени към сградите,дворните места и др. Имоти, които притежават или стопанисват.
4.    Да почистват и поддържат чистотата на терени – общинска собственост,които ползват за търговска дейност на открито.
5.    Да спазват регламентирания с настоящата наредба ред за третиране на всеки  вид  отпадък.

Чл13. Забранява се на физическите и юридическите лица :
1. Изхвърлянето на отпадъци извън предназначените за целта съдове и места.
2 Смесването на различни фракции от оползотворими компоненти, както и смесването на оползотворими и неоползотворими компоненти в съдовете /местата/ за разделно събиране на отпадъци.
1.    Изхвърлянето на отпадъци от производствени и търговски обекти, заведения за обществено хранене, административни и жилищни сгради в уличните кошчета за смет.
2.    Изхвърлянето на  едрогабаритни  отпадъци извън определените места.
3.    Изхвърлянето в съдовете за битови отпадъци на отпадъци от производствени и селскостопански дейности.
4.    Изваждането на отпадъци от съдовете за отпадъци, в т.ч. специализираните / за разделно събиране/
5.    Изхвърлянето на отпадъци с потенциално висок екологичен и здравен риск  и такива които биха могли да доведът до увреждане на самите съдове, сметоизвозващата и сметообработващата техника / едрогабаритни, строителни, леснозапалими, взривоопасни, разяждащи, токсични ,медицински и др/
6.     Паленето и изгарянето на отпадъци в съдовете за смет и изхвърлянето на незагасена жар
7.    Изгарянето на всякакви видове отпадъци, освен в случаите ,когато изгарянето се извършва в специализирани съоражения за експлоатация, за които са издадени разрешения.
8.    Изхвърлянето на отпадъци от балкони и прозорци на жилищни сгради
9.    Разместването на съдове за отпадъци без съответното разрешение от общинска администрация
10 паркирането на превозни средства по начин , който би попречил на събирането и извозването на отпадъците
11    оставянето на афиши, съобщения, реклами и др. Върху съдове за отпадъци, както и изписването на знаци, символи и текстове по тях.
12    Поставянето на излязло от употреба електрическо и електонно оборудване, негодни за употреба батерии и акумулатори, отработени масла и отпадъчни нефтопродукти в съдове за битови отпадъци, както и смесването им с други отпадъци.
13    Неконтролираното освобождаване и /или изхвърляне на негодни за употреба акумулатори,както и неконтролираното освобождаване, изхвърляне и/или изливане на електролит от  негодни за употреба акумулатори.
14    Изхвърлянето на отработени масла и отпадъчни нефтопродукти в повърхностни и подземни води и канализационната система.
15    Съхраняването или изхвърлянето на отработени масла и отпадъчни нефтопродукти, водещо до замърсяване на земята и почвата.


РАЗДЕЛ ІІІ .

ГЛАВА ПЪРВА

ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ТРЕТИРАНЕ НА БИТОВИТЕ ОТПАДЪЦИ И ПОДДЪРЖАНЕ НА ЧИСТОТАТА НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА СИМИТЛИ

Чл.14 Отговорни за събирането, извозването и обезвреждането на битовите отпадъци ,са юридически лица, на които общината е възложила, чрез договор изпълнението на съответните дейности.
Чл.15 Лицата по чл.14 са длъжни:
1.    Да изпълняват дейностите,предмет на сключения договор,качествено в съответствие с утвърдените графици, организационни и технологични схеми и стриктно спазване на санитарно-хигиенните и екологични изисквания.
2.    Да изготвят  и съгласуват с общинска администрация, цялостна технологична и организационна схема на работа, относно местоположението на съдовете за битови отпадъци и маршрути за обслужването им ,използвана техника за всеки конткретен  район и дейност, графици за извършване на дейностите по почистване на общественит еместа,събиране и транспортиране на БО,измиване и дезинфекция на съдовете за БО ,схема за организация работата на депото.
3.    Да съгласуват с общинска администрация всякакви промени в технологичната и организационна схема на работа.
4.    В случаи на аварии и/или обстоятелствата, възпрепятстващи изпълнението на дейността, незабавно да уведомят общинска администрация и да предприемат необходимите действия за максимално бързото възстановяване на нормалния цикъл на работа.
5.    Да осигуряват, поддържат и подновяват необходимата за изпълнение на възложените дейности на материално-техническата база /машини,съоражения,съдове за БО/
6.    Да не допускат замърсявания в процеса на извършваните от тях дейности.
7.    Да водят отчет съгласно изискванията на Наредба №9 за реда и образците, по които се предоставя информация за дейностите по отпадъците, както и реда за водене на публичния регистър  на издадените разрешения, регистрационни документи и на закрити обекти и дейности.

ГЛАВА ВТОРА

УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИ ОТ СТРОИТЕЛСТВО,РЕКОНСТРУКЦИЯ  И РАЗРУШАВАНЕ НА СГРАДИ И ДРУГИ СЪОРАЖЕНИЯ.

Чл.16   /1/Генерирането и транспортирането на отпадъците и излишните земни маси при извършване на ново строителство и при разрушаване, реконструкция или текущ контрол на сгради и съоражения се извършват от притежателите на отпадъците, от изпълнителя на строителството или разрушаването или от друго лице притежаващо съответното разрешително, въз основа на писмен договор.
/2/ Извършването на дейностите по генериране и транспортиране на излишните земни маси и строителните отпадъци /включително такива от вътрешни преустройства и текущи ремонти на сгради и съоражения/ е задължение на изпълнителя по смисъла на чл.163 ал.1 от Закона за устройство на територията, а контрола по изпълнение на горното е задължение на надзорника по смисъла на чл.168 ,ал.1 от същия закон.

Чл.17 Лицата заявители на разрешение за строеж , едновременно с документите по чл.144 , ал.1 от ЗУТ , представят и информация за очакваното количество строителни отпадъци и излишни земни маси по време на строителството при изпълнения на условията на чл.11 от ЗУО.
Чл.18 Строителните работи се извършват в съответствие с разработения проект, като околните терени се опазват от замърсяване със строителни отпадъци.
Чл.19 /1/ Не се допуска депониране на строителни материали, строителни отпадъци и изкопни земни маси извън границите на строителните площадки и/или извън границите на имота.
/2/ Забранява се нерегламентираното изхвърляне,изгаряне, като и всяка друга форма на нерегламентирано третиране на строителни отпадъци , в т.ч. изхвърлянето им в контейнери за събиране на БО или отпадъци от опаковки, съгласно чл.4 ,ал.3 от Наредбата за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали.
Чл.20 Не се допуска замърсяването по какъвто и да е начин /при излизане от строителната площадка на камиони с мръсни гуми, замърсяване от работниците,работещи на строителната площадка и др./ на улиците, тротоарите и др. Територии за обществено ползване извън границите на строителната площадка и/или извън границите на имота, при извършване на строителни,изкопни или ремонтни работи.
Чл.21 . Изпълнителят на строителството е длъжен:
1.Да не допуска транспортиране на строителни отпадъци и земни маси в камиони без покривала
2. След приключване на строителството да почисти цялата строителна площадка, вкл. и измиване на улиците, тротоарите , алеите,пешеходните зони и др.,замърсени елементи на строителната площадка с твърда настилка.
3. Да не изхвърля СО и ЗМ извън определените за депониране места.
Чл.22  Земни маси могат да се използват за обезвреждане на депа за неопасни отпадъци чрез депониране и рекултивация на др. терени.

УПРАВЛЕНИЕ НА ПРОИЗВОДСТВЕНИ ОТПАДЪЦИ

чл.23 Производствените отпадъци, които нямат характер на опасни отпадъци, се третират:
1.от причинителя
2.от лицата,на които е дадено разрешение  съгласно ЗУО
3. от оператори, притежаващи комплексно разрешително, издадено по реда на Закона за опазване на околната среда
Чл.24 Лицата заявители на разрешение за строеж, едновременно с документите по чл.144, ал.1 от ЗУТ представят и информация за количеството и вида на производствените и опасните отпадъци, които ще се образуват след реализация на инвестиционния проект.

чл.25 Лицата ,чиято дейност е свързана с образуване и/или третиране на производствени и/или опасни отпадъци, както и лицата, притежаващи разрешение по чл.67 от ЗУО са длъжни:
1.    да водят отчетни книги, заверени в съответната РИОСВ
2.    да изготвят годишни отчети по отпадъците, екземпляр от които да представят  в общинска администрация до  31 март на следващата година
3.    да предприемат мерки за несмесване на опасни отпадъци с други отпадъци, вещества или материали

ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТИТЕ ПО ТРЕТИРАНЕ НА МАСОВО РАЗПРОСТРАНЕНИ ОТПАДЪЦИ

Чл.26 /1/ Масово разпространени отпадъци са:
1.    отпадъци от батерии и акумулатори
2.    отпадъци от електрическо и електронно оборудване
3.    отработени масла и отпадъчни нефтопродукти
4.    отпадъци от моторни превозни средства
5.    отпадъци от опаковки
6.    излезли от употреба пневматични гуми

/2/ масово разпространените отпадъци се събират разделно от другите отпадъци и не се изхвърлят в съдовете за смет


УПРАВЛЕНИЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ С НЕГОДНИ ЗА УПОТРЕБА БАТЕРИИ И АКУМУЛАТОРИ
Чл.27 Производителите и/или вносителите на батерии и акумулатори отговарят за:
1.    разделното събиране на негодните за употреба батерии и акумулатори
2.    рециклирането и оползотворяването на разделно събраните негодни  за употреба батерии и акумулатори
3.    екологосъобразното обезвреждане на негодните за употреба батерии и акумулатори и отпадъците от тях
Чл.28Кметът на Общината :
1.    организира дейностие по разделно събиране на портативни и автомобилни НУБА и/или оказва съдействие на организациите за оползотворяване на НУБА ,в т.ч.определя местата за разполагане на необходимите елементи на системите за разделно събиране и местата за предаване на НУБА
2.    Организира изпълнението на задълженията си за участие в системите за радзделно събиране на портативни и автомобилни  НУБА като сключва договори със организации по оползотворяване на НУБА, притежаващи разрешение,издадено по реда на глава пета,раздел ІІІ от ЗУО или дреги лица ,притежаващи разрешение или регистрационен документ и/или комплексно разрешително
Чл.29 /1/Всички търговски обекти на територията на общината, където се предлагат     батерии са и места за събиране на негодни за употреба батерии.
/2/ Лицата ,които стопанисват обектите по ал.1 ,са задължени да предвидят места за поставяне на специализирани съдове за събиране на негодни за употреба батерии и да осигурят достъп до тях.

УПРАВЛЕНИЕ НА ОТПАДЪЦИ ОТ ИЗЛЯЗЛО ОТ УПОТРЕБА ЕЛЕКТРИЧЕСКО И ЕЛЕКТРОННО ОБОРУДВАНЕ /ИУЕЕО/
Чл.30 /1/  Дейностите по събиране, съхраняване, транспортиране, преработване и/или обезвреждане на излязло от употреба електрическо и електронно оборудване/ИУЕЕО/ се извършват само лица, притежаващи съответното разрешение по чл.67 от ЗУО.
/2/ Лицата по ал.1 са длъжни да осъществяват конкретна дейност в съответствие с разпоредбите на Наредбата за излязло от употреба ЕЕО и Наредбата за изискванията за третиране и транспортиране на производствени и опасни отпадъци /ДВ бр.29 /1999 год./
чл.31. Лицата извършващи продажби на крайни потребители са длъжни да приемат обратно ИУЕЕО и да поставят в търговските си обекти табели с информация за възможните места за предаването им.
чл.32 Притежателите на ИУЕЕО могат да:
(1) върнат безплатно ИУЕЕО в търговските обекти, които извършват продажба на ЕЕО, при покупката на ново ЕЕО от сходен вид и изпълняващо същите функции;
(2) предадат ИУЕЕО, по заявка, съгласно утвърдения график за събиране на ИУЕЕО, когато има сключен договор по чл. 35, ал. 1 от Наредбата.

Чл.33/1/ Общината разработва и осигурява прилагането на система за разделно събиране на ИУЕЕО на територията й,чрез сключване на договор с организации по оползотворяване и с лица притежаващи съответното разрешително .
Чл.34 /1/В случаите когато кмета на общината сключва договори със лицата по чл.30  общината изготвя и утвърждава график за събиране на ИУЕЕО ,образувано в бита,включващ не по-малко от две дати годишно.
/2/ Графика се изготвя съвместно с лицата по чл.30
/3/ Графика се обявява чрез местните средства за масово осведомяване и по друг начин

УПРАВЛЕНИЕ НА ДЕЙНОСТИТЕ С ОТРАБОТЕНИ МАСЛА И ОТПАДЪЧНИ НЕФТОПРОДУКТИ

Чл.35./1/ Дейностите по събиране, съхраняване , преработване, транспортиране и/или/  обезвреждане на отработени масла и отпадъчни нефтопродукти имат право да извършват само лица, притежаващи съответното разрешение .
/2/ Лицата по ал.1 са длъжни да осъществяват конкретна дейност в съответствие с изискванията на Наредбата  за отработени масла и отпадъчни нефтопродукти и Наредбата за изискванията за третиране и транспортиране на производствени и опасни отпадъци
/3/ Лицата, при чиято дейност се образуват отпадъчни нефтопродукти ги предават за оползотворяване и/или обезвреждане на лицата по ал.1 или ги оползотворяват и/или обезвреждат в собствени съоражения в съответствие с разпоредбите на ЗУО и подзаконовите нормативни актове по прилагането му.

Чл.36/1/Кмета на общината:
1.    определя местата за смяна на отработени моторни масла на територията на общината ,без да възпрепятства дейността на лицата сключили договор с организацията по оползотворяването и/или на лицата които изпълняват задълженията си индивидуално и информира обществеността за местоположението или за условията за приемане на отработени масла.
2.    съдейства за извършване на дейностите по събиране и съхранение на излезли от употреба масла и предаването им за оползотворяване или обезвреждане
/2/ Кметът на общината извършва дейностите по ал.1 в следните случаи:
1.    по т.1 когато местата за смяна на отработени масла са разположени в общински имот
2.    когато има сключен договор за извършване на дейностие по събиране на отработени масла и предаването им на инсталации за оползотворяване и/или обезвреждане .
3.    Договора се сключва със :
а/ организации по оползотворяване на отработените масла
б/ лица,които пускат на пазара масла и изпълняват задълженията си индивидуално
в/ други лица,притежаващи разрешение или регистрационен документ,издаден по реда на глава пета,раздели І или ІІ от ЗУО или комплексно разрешително

ТРЕТИРАНЕ ,СЪХРАНЯВАНЕ, ПРЕРАБОТВАНЕ  НА ИЗЛЕЗЛИ ОТ УПОТРЕБА ПНЕВМАТИЧНИ ГУМИ

Чл.37 /1/ Дейностите по събиране, съхраняване, преработване и/или обезвреждане на излезли от употреба пневматични гуми имат право да извършват само лица, притежаващи съответното разрешение по чл.67 от ЗУО.
/2/ Изграждането на събирателни пунктове за излезли от употреба пневматични гуми е задължение на лицата по ал.1.
/3/ Местата на събирателните пунктове се съгласуват от общината.
Чл.38 Гражданите, едноличните търговци и юридическите лица са длъжни да предават излезлите от употреба пневматични гуми само на определени събирателни пунктове.


УПРАВЛЕНИЕ НА БИОРАЗГРАДИМИ ОТПАДЪЦИ

Чл.39/1/ Биоотпадъците от поддържане на обществени площи, паркове и градини, стопански и административни сгради се събират разделно / съгласно чл.34 от ЗУО/.
/2/ Отпадъците от животинска тор,зелени отпадъци /листна маса, клони и др./ да не се изхвърлят в съдовете за битови отпадъци, както да се складират на тротоари, улични платна и др. Да се изнасят своевременно на определените от общината площадки.

УПРАВЛЕНИЕ НА ИЗЛЕЗЛИ ОТ УПОТРЕБА МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА /ИУМПС/
Чл. 40 Кметът на общината:
1.    Определя местата на територията на общината за предаване на ИУМПС
2.    Сключва договор с организация по оползотворяване на ИУМПС, или лица който изпълняват задълженията си индивидуално
3.    Собственик на МПС с прекратена регистрация е длъжен да го предаде на площадка за временно съхраняване или в център за разкомплектоване в случаи, че се установи, че МПС се намира въру имот, държавна или общинска собственост.

Чл. 41. Собствениците на ИУМПС:
1. са длъжни да ги предават на площадки за събиране и съхраняване или в центрове за разкомплектоване;
2. могат да ги съхраняват на поземлени имоти- тяхна собственост или на съсобствени имоти до предаването им на местата по ал. 1.

Чл. 42. (1) Операторът на центъра за разкомплектоване и/или операторът на площадка за събиране и съхраняване издава за всяко прието ИУМПС удостоверение за разкомплектоването му по чл. 19, ал. 1 от Наредба за излезлите от употреба моторни превозни средства.
(2) Удостоверението по ал. 1 служи като доказателство съгласно чл. 18 ал. 2 от Наредба № I-45 от 2000 г. за регистрацията и отчета на МПС и ремаркетата, теглени от тях (ДВ, бр. 31 от 2000 г.).
(3) Собственикът на излязлото от употреба МПС представя пред органите на МВР сектор „КАТ - Пътна полиция” копие на удостоверението по ал. 1 като неразделна част от документите за прекратяване на регистрация съгласно чл. 18, ал. 2 от Наредба № I-45 от 2000 г.
(4) Собственикът на излязлото от употреба МПС не дължи такси за издаването на удостоверението по ал. 1.
Чл. 43. Забранява се:
(1) предаването или изхвърлянето на отпадъци от МПС по начини, различни от предвидените в наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства;
(2) предаването на ИУМПС на лица, които не притежават разрешение, издадено по реда на чл. 67 от ЗУО, или комплексно разрешително издадено по реда на глава седма, раздел II от Закона за опазване на околната среда;
(3) съхраняването на ИУМПС на имоти общинска собственост.

ПРИЕМАНЕ И ПРЕДАВАНЕ НА ОТПАДЪЦИ ОТ
ЧЕРНИ И ЦВЕТНИ МЕТАЛИ

Чл. 44. (1) Дейностите по приемане, съхранение и третиране на отпадъци от черни и цветни метали се извършват от лица, притежаващи документ по чл. 35 от Закона за управление на отпадъците (ЗУО).
(2) Площадката, на които се извършват дейностите по ал. 1, както и самите дейности, трябва да отговарят на изискванията и разпоредбите на ЗУО и подзаконовите нормативни актове по прилагането му.
(3) Предаването и приемането на отпадъци от черни и цветни метали /ОЧЦМ/, които нямат битов характер, включително тези, които представляват кабели и електропроводници от всякакъв вид и размер, елементи на електронната съобщителна инфраструктура, елементи и части от подвижния железопътен състав, железния път, включително осигурителните, сигнализационните и съобщителните съоръжения и всякакви инсталации към тях, всякакви елементи и части от пътната инфраструктура като пътни знаци, мантинели, метални капаци от шахти, части от уличното осветление или воднонапоителни системи и съоръжения, както и на металосъдържащи паметници или части или елементи от тях, се извършва само при наличие на сертификат за произход, издаден от лицата, при чиято дейност се образуват, и въз основа на сключен писмен договор.
(4) Физическите лица могат да предават ОЧЦМ само с битов характер при наличие на декларация за произход.
(5) Предаването на отпадъци в случаите по ал. 4 се извършва на площадка за събиране на разделно събрани отпадъци от домакинствата и в съответствие с разпоредбите на ЗУО.
(6) Сертификатът и деклaрацията за произход на ОЧЦМ се попълват по образец, утвърден от министъра на околната среда и водите.
(7) Отпадъците по ал. 3 се съхраняват и подготвят за оползотворяване отделно от останалите ОЧЦМ.


РАЗДЕЛ ІV
ГЛАВА І

РЕД И УСЛОВИЯ ЗА СЪЗДАВАНЕ И ФУНКЦИОНИРАНЕ НА СИСТЕМИТЕ ЗА РАЗДЕЛНО СЪБИРАНЕ НА ОТПАДЪЦИ ОТ ОПАКОВКИ И ХАРТИЯ, КАРТОН ,ПЛАСТМАСА И СТЪКЛО

Чл.45 /1/Кметът на общината, определя местата за разполагане на необходимите елементи на системата за разделно събиране и сортиране на отпадъците от опаковки.
/2/ Отпадъците от хартия, картон,стъкло ,пластмаса и метали,образувани от търговски обекти,производствени, стопански и административни сгради се събират разделно.
/3/ Изключение от изискването се допуска в населени места,където няма изградена система за разделно събиране на отпадъци.
Чл.46 Задълженията и отговорностите на задължените лица – домакинства, юридически лица,вкл.търговски обекти, производствените и стопански субекти, болниците, училищата,административните сгради и други обекти,разположени на територия на Община Симитли са обект на настоящата наредба.
Чл.47 Ред и условия за организиране на разделното събиране на отпадъци от опаковки, хартия,картон,метали,пластмаси и стъкло на административни и стопански сгради,големи магазини,хотели и ресторанти и други обекти.
/1/ Използване на изградената система в Община Симитли за разделно събиране на отпадъци от опаковки
/2/ Сключване на договори  за управление, предаване на разделно събраните отпадъци с организации по оползотворяване или с лица, притежаващи разрешителен документ по чл.35 от ЗУО.
/3/ При избор за сключване на договор, е необходимо пълно съответствие с реда,условията и параметрите на функциониране на общинските системи за разделно събиране.
/4/ Кмета изпълнява задълженията си за разделно събиране на отпадъци от опаковки в случай на писмен отказ от всички организации по оползоворяване на отпадъци от опаковки да сключат договор за изграждане и обслужване на система за разделно събиране на отпадъци .
Чл.48 /1/ Дистрибуторите и лицата, които извършват продажба на опаковани стоки в търговски обекти са задължени:
1.    В рамките на работното време на обекта да приемат без заплащане от крайните потребители използвани опаковки и/или отпадъци от опаковки от същия вид за които има организирана депозитна или друга система за многократна употреба.
2.    Да организират по подходящ начин място за връщане и/или за разделно събиране на използвани опаковки и/или отпадъци .
3.    Лицата по ал.1 са длъжни да поставят на видно място в търговските обекти  табели съдържащи информация за:
- Възможностите и начина за обратно приемане в търговския обект на използваните опаковки и/или отпадъци от опаковки.
- Другите налични места за предаване на използвани опаковки и/или отпадъци от опаковки.

Чл.49 Всеки административен обект има възможността да закупи или пригоди съдове за разделно събиране на отпадъците в рамките на сградата , като след тяхното обслужване в рамките на обекта, разделно събраните отпадъци да бъдат изхвърлени в цветните контейнери за разделно събиране от общинската система.
Чл.50 Административните ,търговските обекти ,производствените и стопанските сгради на територията на Община Симитли събиращи разделно събран отпадък е необходимо да подават информация на общинска администрация за количеството разделно събрани отпадъци.

РАЗДЕЛ V
ФИНАНСИРАНЕ

Чл. 51. Финансиране на дейностите по управление на битови отпадъци и поддържане на чистотата се осъществява чрез събиране на такса за битови отпадъци, определена в годишен размер въз основа на одобрена план-сметка за необходимите разходи за дейностите по чл. 66, ал. 1 от ЗМДТ поддържане на чистотата, събиране и извозване на отпадъците оползотворяването/обезвреждането им за съответната година.

Чл.52 (1) Разходите за управление и дейности с битови отпадъци се предвиждат по бюджета на община Симитли  в размер, не по- малък от планираните за съответната година приходи от местни такси по чл. 6, ал. 1, буква „а” от ЗМДТ.
(2) Когато причинителите на отпадъци са неизвестни, разходите по възстановяването на качествата на околната среда се поемат от лицата, в чието държане се намират отпадъците.
(3) Всички разходи за възстановяване на качествата на околната среда и за разкриване на действителния причинител се възстановяват от него.
Чл.53. (1) Общинският съвет приема наредба за определянето и администрирането на местните такси и цени на услуги.
(2) С наредбата по ал. 1 се определят размера на таксата за битови отпадъци, както и реда и условията за събирането и освобождаването от заплащане.

РАЗДЕЛ VІ

ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПЛОЩАДКИТЕ ЗА ПРИЕМАНЕ НА ОТПАДЪЦИ ОТ ХАРТИЯИ КАРТОН,ПЛАСТМАСИ И СТЪКЛО

чл.54 Площадките за предаване на отпадъци от хартия,картон, пластмаси и стъкло трябва да отговарят на следните изисквания :
1.    Да са оградени, с осигурена охрана и да са снабдени с кантар за измерване на приетите количества
2.    да приетжават документ по чл.35 от ЗУО и изпълняват изискванията на ЗУО и подзаконовите нормативни актове по прилагането му
3.    На площадките следва да се води отчетност и да се предоставя информация на контролните органи.

чл.55 Площадката за приемане на отпадъци от хартия,картон,пластмаса и стъкло подлежът на вписване в регистър, поддържан от Кмета на общината съгласно чл.19 ,ал.3 т.14 от ЗУО.

чл.56 За вписване в регистъра подлежът следните данни:
1.    ЕИК и адрес на управление
2.    лице за контакт,включително телефон,факс и електронна поща
3.    адрес за кореспонденция,включващ пощенски код ,район на общината,име и номер на улица и интернет адрес
4.    адрес на площадката на която се извършва дейността
5.    наименование и код на отпадъка,съгласно Наредба по чл.3,ал.1 от ЗУО
6.    номер на документ по чл.35 от ЗУО издаден от компетентния орган

РАЗДЕЛ VІІ КОНТРОЛ

Чл.57Контролната дейност по тази наредба се осъществява от упълномощени със заповед на кмета на общината длъжностни лица, които съставят предписания със задължителен срок за отстраняване на нарушенията и/или акотве на нарушителите.

РАЗДЕЛ VІ: АДМИНИСТРАТИВНО - НАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
Чл.58 Контролът и санкциите по настоящата наредба се упражняват от Кмета на Община Симитли  или от оправомощени от него длъжностни лица.

Чл. 59 Нарушенията по настоящата наредба се установяват с актове за установяване на административни нарушения, съставени от длъжностни лица, оправомощени със заповед на кмета на община Симитли.

Чл. 60 Във основа на съставените актове Кметът на общината или оправомощени от него длъжностни лица издават наказателни постановления.

Чл. 61Установяването на нарушенията, издаването, обжалването и изпълнението на наказателните постановления се извършва по реда, предвиден в ЗАНН.
Чл. 62 (1) При повторно нарушение от същия вид размера на глобата или имуществената санкция се удвоява.
(2) Нарушението е повторно, когато е извършено до една година от влизане в сила на наказателното постановление, с което нарушителят е наказан за нарушение от същия вид.

Чл.63 Освен глобата и/или имуществената санкция нарушителите заплащат и разходите, свързани с установяване и отстраняване на нарушенията.

Чл. 64 Който не допусне длъжностно лице от контролните органи в подлежащите на контрол обекти или не предостави на контролните органи документи или информация с цел възпрепятстване на проверката, се наказва с глоба от 200 до 1000 лева, а юридически лица и еднолични търговци с имуществена санкция в размер от 5000 до 10000 лв.

Чл. 65 (1) Наказва се с глоба от 300 до 1000 лв. физическо лице, което:
1. изхвърля отпадъци на неразрешени за това места;
2. предава отпадъци на лица, които не притежават разрешение, комплексно разрешително или регистрационен документ по чл. 35 в случаите, когато такива се изискват;
3. не предаде излязло от употреба моторно превозно средство на площадки за съхраняване или в центрове за разкомплектуване;
4. изхвърля масово разпространени отпадъци, обозначени с маркировка за разделно събиране съгласно наредбите по чл. 13, ал. 1, в контейнери за смесени битови отпадъци и в съдове за събиране на отпадъци, поставени в имоти - публична държавна или общинска собственост, или ги смесва с други материали или отпадъци по начин, затрудняващ тяхното последващо рециклиране или оползотворяване, когато е създадена система за разделно събиране на съответните масово разпространени отпадъци;
5. не изпълнява разпоредбите за повторна употреба, рециклиране и оползотворяване на строителни отпадъци;
6. изхвърля битови отпадъци в съдове за разделно събиране.
(2) За явно маловажни случаи на административни нарушения по ал. 1 т. 1 и 4, установени при извършването им, овластените за това органи налагат на местонарушението глоби в размер в размер от 10 (десет) до 50 (петдесет) лева срещу издаване на фиш по реда на ЗАНН.

Чл. 66 (1) Наказва се с имуществена санкция в размер от 1400 до 4000 лв. едноличен търговец или юридическо лице, което:
1. изхвърля неопасни отпадъци на неразрешени за това места;
2. нерегламентирано изгаря или извършва друга форма на нерегламентирано третиране на неопасни отпадъци.
(2) Наказва се с имуществена санкция в размер от 10 000 до 50 000 лв. едноличен търговец или юридическо лице, което:
1. изхвърля опасни отпадъци на неразрешени за това места;
2. нерегламентирано изгаря или извършва друга форма на нерегламентирано третиране на опасни отпадъци.

Чл. 67 Наказва се с имуществена санкция в размер от 5000 до 10 000 лв. едноличен търговец или юридическо лице, което:
1. възложи или извършва строителни или монтажни работи или премахване на строежи без наличие на план за управление на строителни отпадъци в случаите, когато такъв се изисква по чл. 11, ал. 1 от ЗУО;
2. не постигне изпълнението на целите за оползотворяване и рециклиране на строителни отпадъци съгласно изискванията и сроковете, определени с наредбата по чл. 43, ал. 4 от ЗУО.

Чл. 68(1) За други нарушения на тази наредба, които не съставляват престъпления, физическите лица или длъжностните лица се наказват с глоба от 10 до 1000лв., а на юридическите лица или на едноличните търговци се налага имуществена санкция от 300 до 3000 лв.
(2) При повторно нарушение размерът на глобата или имуществената санкция е в двойния размер по ал. 1.

РАЗДЕЛ VII. ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§1. По смисъла на тази наредба:
1. "отпадък" е вещество, предмет или част от предмет, който няма предварително непосредствено приложение или от който притежателят желае или е длъжен да се освободи. Вещества, предмети или части от предмети, предадени на специализираните
фирми за третиране на отпадъци от собственика или от упълномощено от него лице също се определят като "отпадъци" до момента, в който възстановените от тях материали или
произведената от тях енергия бъдат включени в производствения цикъл;
2. "битови отпадъци" са тези, които се получават в резултат на жизнената дейност на хората по домовете, в административни, социални и обществени сгради. Към тях се приравняват и отпадъци от търговски обекти, занаятчийски дейности, обекти за отдих и
забавления, когато нямат характер на опасни отпадъци и в същото време тяхното количество или състав няма да попречи на третирането им съвместно с битовите;
3. "производствени отпадъци" са тези, образувани в резултат на промишлена,занаятчийска и обслужваща дейност на физическите и юридическите лица;
4. "опасни отпадъци" са тези отпадъци, чийто състав, количество и свойства създават риск за човешкото здраве и околната среда и са определени като такива според Базелската
конвенция за контрол на трансграничното движение на опасни отпадъци и тяхното обезвреждане;
5. "строителни отпадъци" са отпадъците, получени в резултат на строителна дейност на строителни площадки, както и такива от разрушаване или реконструкция на сгради и съоръжения;
6. "биоотпадъци" са биоразградими отпадъци от парковете и градините, хранителни и кухненски отпадъци от домакинствата, ресторантите, заведенията за обществено хранене
и търговските обекти, както и подобни отпадъци от предприятията на хранително-вкусовата промишленост.
7. "биоразградими отпадъци" са всички отпадъци, които имат способността да се разграждат анаеробно или аеробно, като хранителни и растителни отпадъци, хартия,картон и други.
8. "причинител на отпадъци" е физическо или юридическо лице, при чиято дейност се образуват отпадъци;
9. "притежател на отпадъците " е лицето, при чиято дейност се образуват отпадъци от момента на образуването им до момента на предаването им на оправомощено лице за следващо третиране;
10. "третиране на отпадъците" е събирането, съхранението и обезвреждането на отпадъците и всички междинни операции, както и повторното им използване, рециклиране
и възстановяване или производството на енергия и материали от отпадъци;
11. "обезвреждане на отпадъците" е такова въздействие върху отпадъците (депониране, ре-циклиране, изгаряне, неутрализиране и др.), при което опасността за здравето на хората или замърсяването на околната среда от тях не превишават установените норми;
12. "рециклиране на отпадъците" е дейност за възстановяване или възобновяване на суровинните им свойства;
13. "преработване на отпадъците" е дейност, която променя свойствата или състава на отпадъците, като ги превръща в суровини за производство на крайни продукти или в крайни продукти;
14. "депониране на отпадъци" е складирането на отпадъци повече от 6 месеца по начин, който не представлява опасност за човешкото здраве и околната среда и не се предвижда последващо третиране на отпадъците;
15. "масово разпространени отпадъци" са отпадъци, които се образуват след употреба на продукти от многобройни източници на територията на цялата страна и поради своите характеристики изискват специално управление;
16. "повторно" е нарушението, когато е извършено в едногодишен срок от влизане в сила на наказателното постановление, с което нарушителят е наказан за нарушение от същия вид;
17. "едрогабаритни отпадъци " са битовите отпадъци, които поради своите размери или тегло не могат да се поставят в съдовете за битови отпадъци или създават затруднения при товаренето им.
18. "съдове за битови отпадъци" са контейнери, кофи, кошчета и чували,предназначени за събиране на битови отпадъци или на отделни фракции от тях .
19. "прилежащи терени" са обслужващите тротоари, части от уличните платна,околоблоковите пространства и зелените площи, паркингите, гаражите и др. към конкретни жилищни и обществени сгради, обекти с обслужващи функции, производствени предприятия и др.;
20. "депо"е съоръжение за обезвреждане на отпадъци, което се намира върху земята или под земята, вкл. тези на територията на предприятията (депа, в които причинителят на отпадъци ги обезврежда непосредствено до мястото на образуването им). Към депата не се включват съоръженията за временно съхранение на отпадъците и тези, в които отпадъците се претоварват или третират преди понататъшната им преработка или рециклиране. Депото за отпадъци е комплексен обект, който включва:
а) инженерно съоръжение, предназначено за организирано складиране на отпадъци за повече от шест месеца по начин, който не представлява опасност за човешкото здраве и околната среда, и за което не се предвижда последващо третиране на отпадъците;
б) спомагателни и обслужващи сгради, съоръжения и инсталации в съответствие с неговата специфика, технология на депониране и вида на депонираните отпадъци.
21. "оператор"е юридическо или физическо лице, на което е издадено разрешение за обезвреждане и което отговаря за стопанисване на площадка за третиране на отпадъци и за управление на дейността по отпадъците в периода на експлоатацията и след закриването на площадката;
22. "негодна за употреба батерия или акумулатор" е батерия или акумулатор, която не може да бъде използвана повторно и е предназначена за преработване или обезвреждане;
23. "излязло от употреба електрическо и електронно оборудване" е излязлото от употреба електрическо и електронно оборудване, образувано в резултат на жизнената дейност на хората по домовете, както и от административни, социални и обществени
сгради или от други източници;
24. "отработени масла и отпадъчни нефтопродукти" са маслата и нефтопродуктите посмисъла на §1, т. 14 от допълнителните разпоредби на Наредбата за отработените масла иотпадъчните нефтопродукти (ДВ, бр. 2/08.01.2013 г.)
25. "излязло от употреба МПС" е моторно превозно средство по смисъла на §1, т. 1 отдопълнителните разпоредби на Наредбата за изискванията за третиране на отпадъците от моторни превозни средства (изм. ДВ, бр. 29/2011 г.)


Преходни и заключителни разпоредби
§1. Наредбата се издава на основание чл. 21, ал. 1, т. 13 и т. 23 и ал. 2 от ЗМСМА, чл. 22 от Закона за управление на отпадъците, във връзка с чл. 20 от същия закон.
§2. Настоящата Наредба отменя Наредбата за управление на отпадъците на територията на Община Симитли приета с Решение №297/09.10.2009 год.
§3. Разпоредбите на тази наредба се прилагат, доколкото не противоречат на нормативен акт с по-висока степен.
§4. Изпълнението на наредбата се възлага на кмета на общината. Задължава Кмета на Община Симитли да публикува настоящата наредба на интернет страницата на община Симитли.