СТРАТЕГИЯ ЗА ОРГАНИЗАЦИОННО РАЗВИТИЕ [2014 - 2020]
СЪДЪРЖАНИЕ
ВЪВЕДЕНИЕ
ОБЩА ХАРАКТЕРИСТИКА НА ОБЩИНА СИМИТЛИ
МИСИЯ, ВИЗИЯ, СТРАТЕГИЧЕСКА ЦЕЛ. ПРИОРИТЕТИ.
ИНДИКАТОРИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ / ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ
ПЛАН ЗА РЕАЛИЗАЦИЯ НА СТРАТЕГИЯТА
МОНИТОРИНГ И ОЦЕНКА НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО. ОТЧИТАНЕ И ПРИЕМАНЕ НА ПЛАНОВЕТЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
ВЪВЕДЕНИЕ
Настоящата стратегия за организационно развитие на общинска администрация Симитли е разработена на основание възложена обществена поръчка с договор № 02/04.10.2013 г.
Обществената поръчка е възложена в изпълнение на ДБФП № 12-11-58/04.12.2012 г. по проект „Оптимизиране на административната структура на общините Симитли, Гърмен, Хаджидимово и Кочериново“ изпълняван с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет”, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд”, Приоритетна ос І „Добро управление”, подприоритет 1.1. „Ефективна структура на държавната администрация”, бюджетна линия BG051PO002/12/1.1-04.
Документът е разработен въз основа на направените констатации и препоръки във функционалния анализ в община Симитли и теоретико-практическите постанвки за организационно поведение и развитие.
При разработване на документа са взети предвид следните документи Национална програма за развитие: България 2020, Стратегия за развитие на държавната администрация 2014-2020, Оперативна програма «Добро управление» (драфт вариант, 14.02.2014 г.), Областна стратегия за развитие на област Благоевград 2014-2020, Общински план за развитие на община Симитли 2014-2020.
ОБЩА ХАРАКТЕРИСТИКА НА ОБЩИНА СИМИТЛИ
Община Симитли е разположена в област Благоевград и Югозападния район за планиране на Република България, като на запад границата на общината съвпада с част от държавната граница с Република Македония. Общината е съставена от 18 населени места, от които град е само общинският център Симитли. Географските и климатични характеристики са умерени. Териториалното местоположение е благоприятно.
Демографската ситуация в общината се характеризира с благоприятна възрастова структура и отрицателен прираст, а населението в общината е с образователно ниво, близко до средното за страната. Съществуващите негативни тенденции са с ниски стойности и затихващи темпове.
Общинската инфраструктура не е в достатъчно добро състояние, което обаче е над средното за страната.
Общинската икономика е с ниска конкурентоспособност и промишлено-аграрна структура. В местната индустрия е представена преди всичко леката промишленост: дървообработването, металообработването и шивашката промишленост. Обликът на селското стопанство се формира от тютюнопроизводството, лозарството, овощарството, зеленчукопроизводството и пасищното животновъдство. Сферата на услугите е представена от търговията, а туризмът има символично присъствие в икономиката на общината, въпреки наличието на ресурси за развитие на туристически продукт.
Природо-географските и социално-икономически параметри на общината определят възможностите за нейното развитие в областта на туризма, леката промишленост и селското стопанство.
Съществуват възможности за създаване на нови условия за подобряване на климата за развитие на местната икономика и физическата среда за живот на хората, съпроводени от повишаване на заетостта и доходите на населението, чрез предоставяне на висококачествени административни услуги и балансирано развитие на територията е дефинираната дългосрочна цел на развитие на общината. Изведените приоритети акцентират върху комплексното развитие на икономиката, човешките ресурси, техническата и социална инфраструктура, подкрепяни от силна местна власт.
ТЕКУЩО СЪСТОЯНИЕ НА ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ СИМИТЛИ
Структура. Релевантност на функциите на администрацията към общите и специализирани правомощия на кмета като орган на властта. Ефективност и ефикасност на администрацията.Образователно ниво на служителите. Обезпечаване на управлението на човешкия ресурс с документи.
Община Симитли е юридическо лице с ЕИК 000024987, на бюджетна издръжка със седалище гр. Симитли, ул. Христо Ботев №27. Дейността и функциите й са регламентирани в Устройствения правилник на общината, както и в разпоредбите на Закона за местното самоуправление и местната администрация (ЗМСМА). Като орган на местното самоуправление общината се изгражда върху законово предвидения баланс между изпълнителна власт и Общински съвет.
Изпълнителен орган на държавната и местна политика по предоставяне на услуги на гражданите и бизнеса е кметът на общината. Той ръководи дейността на администрацията на община Симитли чрез собствени актове. Дейността на администрацията се регламентира още от законите на Република България и нормативните актове на Общинския съвет. Редът за осъществяване на дейността на общинската администрация се регламентира от вътрешните актове на Кмета на общината.
Общинската администрация се структурира в делегирани от държавата дейности и местни дейности. Тя осигурява административното обслужване на населението и решава широк кръг от въпроси, свързани с благоустрояване, социална политика, образование, европейска интеграция, архитектура и градоустройство и други. Общинската администрация при осъществяване на своята дейност се ръководи от принципите на законност, откритост, достъпност, отговорност и координация. Структурата и числеността на общинската администрация се одобряват от Общинския съвет по предложение на кмета на общината. Общинската администрация е обща и специализирана и е разпределена по дирекции и отдели.
Структура на общинска администрация Симитли
В процеса на организационното, функционално и длъжностно структуриране на една общинска администрация определянето на правомощията на органа на власт е основен момент, тъй като основната цел на всяка една администрация е да подпомага реализирането на точно тези правомощия.
Двете основни категории правомощия, които кметът, като орган на изпълнителната власт притежава са:
- правомощия, произтичащи от позицията му на ръководител на общинската администрация;
- правомощия, които са свързани с неговата компетентност като орган на изпълнителната власт в общината.
Въз основа на законодателството за управлението на административните структури и персонала, могат да се обособят следните основни области на компетентност на кмета като ръководител на общинската администрация:
ü Управление на човешките ресурси
ü Управление на финансовите ресурси
ü Управление на собствеността
ü Управление при кризи
ü Сигурност на информацията
ü Административно обслужване
ü Информационни системи и деловодство
ü Законосъобразност на дейността
ü Публичност на дейността (връзки с обществеността)
ü Протокол
На база законодателството, определящо правомощията на кмета като орган на изпълнитлната власт, могат да се определят следните специализирани области на политика:
ü Икономика и общинска собственост
ü Местни данъци и такси
ü Регионално (местно) развитие
ü Териториално устройство
ü Благоустройство, инфраструктура и транспорт
ü Образование
ü Здравеопазване и социални дейности
ü Околна среда и води (екология)
ü Гражданско състояние
ü Аграрна политика
ü Култура, спорт, туризъм
ü Обществен ред
ü Други
Дейностите, свързани с основните области на компетентност на ръководството, организационно се обособяват в рамките на общата администрация, като същата подпомага и технически дейността на ръководството и на специализираната администрация. Специализираните области на политика се обособяват в специализираната администрация.
Съгласно чл.21. от Устройствения правилник на ощина Симитли „...общинската администрация e структурирана в четири дирекции и един специализиран отдел, организиран в самостоятелно структурно звено, извън дирекциите.“
Съгласно чл.24 (пак там) „ Специализираната администрация е съставена от три дирекции и един обособен отдел, както следва:
1. Дирекция “Селищно устройство и строителен контрол, екология”;
2. Дирекция “Местни приходи и общинска собственост”;
3. Дирекция “Финансово-счетоводно обслужване и управление на човешките ресурси”;
4. Отдел “Подготовка и управление на проекти”“
Общата администрация е съставена от Дирекция “Административно-правно и информационно обслужване (чл.29 от УП).
На пряко подчинение на кмета на общината са: заместник-кметовете; секретара на общината; главния архитект и служителя по отбранително-мобилизационна подготовка и класифицирана информация(чл.1, ал.2 от УП) и звеното по вътрешен одит( чл.1, ал.3 от УП).
Съгласно длъжностното разписание разпределението на служителите в рамките на администрацията е както следва:
Таблица №1.
Численост на администрацията по структурни звена
№ |
Длъжност |
Брой |
І. |
Изборни органи и органи на изпълнителната власт |
16 |
1. 2. 3. 4. |
Кмет на община Заместник кмет на община Кметове на населени места Кметски наместници |
1 2 6 7 |
ІІ. |
Секретар на община |
1 |
III |
Главен архитект |
1 |
ІV |
Звено за вътрешен одит |
3 |
V. |
Обща администрация |
10 |
|
Дирекция “Административно-правно и информационно обслужване” |
10 |
VІ |
Специализирана администрация |
31 |
1. |
Дирекция “Селищно устройство и строителен контрол, екология”; |
10 |
2. |
Дирекция “Местни приходи и общинска собственост”; |
7 |
3. |
Дирекция “Финансово-счетоводно обслужване и управление на човешките ресурси”; |
10 |
4. |
Отдел “Подготовка и управление на проекти” |
4 |
ОБЩО |
62 |
В схемата по-долу е представена организационната структура на община Симитли Приложение №3 към Устройствения правилник.
Схема 1 “Организационна структура на Община Симитли”
Съотношението на изпълнителните и ръководни органи, общата и специализирана администрация, съответно тяхната численост се одобрява от Общински съвет, по предложение на Кмета на общината, като се вземат предвид изискванията поставени в Наредба за прилагане на класификатора на длъжностите в администрацията.
В таблицата по-долу е направена оценка на изпълнението на нормативните изисквания в рамките на общинска администрация Симитли.
Следва да е има предвид, че при изчисленията е взето предвид условието в общата численост на администрацията да не се включват изборните длъжности и органите по чл. 19 от Закона за администрацията“, което в общинската администрация означава: кмет, заместник-кметове, кметове на кметства и кметски наместници (НПКДА, чл.12, ал.1, т.1).
В допълнение следва да се посочи, че в Община Симитли:
- Изборни длъжности и органи по чл. 19 и 19а на Закона за администрацията (16) са – кмет, заместник-кметове (2), кметове на кмество (6), кметски наместници (7);
- Служители на ръководна длъжност (7) са – секретар, вътрешен одитор, директори дирекция (4), началник отдел.
Таблица №2.
Сравнителна таблица на нормативните изисквания по НПКДА и текущото състояниена администрацията.
Изискване по НПКД* |
Текущо състояние |
Извод |
чл.12, ал.1, т.1 «числеността на лицата, заемащи ръководни длъжности, не може да надвишава 15 на сто от общата численост” |
15,2% |
Надвишава незначително нормативното изискване |
чл. 12, ал.1, т. 7 „числеността на персонала в отделните структури на специализираната общинска администрация в община с население до 50 000 души: числеността на персонала в дирекция е не по-малко от 7 щатни бройки” |
31 души |
Отговаря на нормативното изискване |
чл.12, ал.1, т. 4 „числеността на общата администрация трябва да бъде до 35 на сто от общата численост” |
21,7% |
Отговаря на нормативното изискване |
чл. 12, ал. 1 т. 6 „числеността на персонала в специализираната администрация в общинските администрации следва да е до 70 на сто от общата численост” |
67,4% |
Отговаря на нормативното изискване |
*„общата численост на администрацията не се включват изборните длъжности и органите по чл. 19 от Закона за администрацията“, което в общинската администрация означава: кмет, заместник-кметове, кметове на кметства и кметски наместници (НПКДА, чл.12, ал.1, т.1).
Релеваност на функциите на администрацията към общите и специализирани правомощия на кмета
Релеваност на функциите на администрацията към общите правомощия на кмета
Общата администрация на Община Симитли наброява 10 души, структурирана в една дирекция. В рамките на дирекцията няма обособени отдели.
От таблицата се вижда, че в рамките на общата администрация са отнесени като основни функции единствено правни дейности и информационно обслужване и технологии, като спомагателни са определени Управление на собствеността и Административното обслужване. Останалите области накомпетентност са отнесени към специализираната администрация и към звено за вътрешни одити.
Основна причина за това е спазването на задължителните нормативни ограничения за съотношение и численост, заложени в НПКДА.
Таблица № 3.
Релевантност на функциите на админстрацията към ообщите правомощия на кмета
Област на компетентност |
Мл.експерт ОПК и КИ |
Звено за вътрешни одити |
Обща администрация |
Специализирана администрация |
Дирекция "Административно-правно и информационно обслужване" |
||||
Управление на човешките ресурси |
|
|
|
|
Управление на финансовите ресурси |
|
|
|
|
Правни дейности |
|
|
|
|
Управление на собствеността |
|
|
|
|
Управление при отбранително-мобилизационна подготовка |
|
|
|
|
Информационно обслужване и технологии |
|
|
|
|
Административно обслужване |
|
|
|
|
Канцелария |
|
|
|
|
Протокол и връзки с обществеността |
|
|
|
|
Легенда |
|
|
|
|
Основна функция |
|
|
|
|
Допълнителна / спомагателна функция |
|
|
|
|
Източник: Окончатален доклад за проведен функционален анализ в община Симитли
Релеваност на функциите на администрацията към специализираните правомощия на кмета
Специализираната администрация в община Симитли наброява 31 души, структурирани в една дирекция, без разделянето й в отдели.
От съдържанието на таблицата, представена по-долу е видно, че всички области на политика, изпълнявани от органа на власт, са обезпечени с функции от специализираната администрация. Изключение прави Обществен ред, която област на политика е обезпечена със спомагателни функции от Младши експерт - “ОМП и ПБЗН”, включен в рамките на общата администрация.
Таблица №4.
Релеваност на функциите на администрацията към специализираните правомощия на кмета
Област на компетентност |
Специализирана администрация |
|||
Дирекция „СУСКЕ“ |
Дирекция „МПОС“ |
Дирекция „ФСОУЧР“ |
Отдел „ПУП“ |
|
Икономика и общинска собственост |
|
|
|
|
Местни данъци и такси |
|
|
|
|
Регионално/местно развитие |
|
|
||
Териториално устройство/Административно-териториално устройство |
|
|
||
Благоустройство, инфраструктура и транспорт |
|
|
||
Образование |
|
|
||
Здравеопазване и социални дейности |
|
|
||
Околна среда и води |
|
|
||
Аграрна политика |
|
|
||
Култура, спорт, туризъм |
|
|
||
Обществен ред |
|
|
Източник: Окончатален доклад за проведен функционален анализ в община Симитли.
Областите на компетентност касаещи образование, култура, спорт, туризъм, както и здравеопазване и социални дейности са вменени на заместник-кмета по „Социални и хуманитарни дейности“.
В заключение могат да се изведат следните констатации:
- · Относителните дялове на общата и специализираната администрация, както и на лицата на ръководни длъжности, спрямо общата численост на администрацията в община Симитли съответстват на ограниченията, поставени от Наредбата за прилагане на длъжностните в администрацията;
- · Функциите на звената в администрацията на община Симитли, според текстовете на устройствения правилник, изцяло обезпечават осъществяването на правомощията на органа на власт - кмет на общината в качеството му на ръководител на администрацията, от една страна и като орган със специални правомощия, от друга страна
- · Използването на самостоятелни отдели наред с дирекциите е предпоставка за нарушаване на административната йерархия.
- · Добре е функциите на дирекция „Местни приходи и общинска собственост”, разписани в Устройствения правилник да бъдат разпределени, освен по трите направления (Функции по облагане на местните общности; Функции по събиране на местните данъци и такси; Функции, свързани с „Общинска собственост”), и към 2-та отдела в нея - отдел „Местни приходи” и отдел „Общинска собственост”. Това ще позволи ясно да се разграничат функциите на отделите в рамките на дирекцията
Ефективност и ефикасност на административната структура
Ефективност на административната структура
При анализа на текущото състояние на ефективността на общинската администрация, беше изследвано формулирането и познаването на мисията на администрацията, дългосрочно и краткосрочно планиране, разпределение на целите и задачите, тяхното изпълнение и отчитане, и обезпечеността на работата на администрацията със стратегически, планови и програмни документи.
Ясно формулирана мисия на общината, в значението й на смисъла, поради който съществува административната структура, не бе отркирта в нито един документ. Опит за това, без да е конкретизирано и определено като мисия, откриваме в Хартата за клиент, както и в рамките на Общински план за развитие 2014-2020 като там мисия на община Симитли е формулирана в контекста на териториално-админстративна единица за местно самоуправление и гласи: „Интензивно и устойчиво развитие на Община Симитли, като желано място за живот и икономическа дейност”.
В рамките на проведения функционален анализ беше установено, че както ръководните служители, така и служителите в общинска администрация Симитли реално не знаят кой е документът, който определя мисията на общината в смисъла и на функционална единица за местно самоуправление.
Налице е негативна тенденция при годишното определяне на целите и задачите в работните планове на служителите и на част от ръководителите в администрацията, същото да се извършва на база заложентото в длъжностните характеристики и изпълняваните оперативни дейности.
Редки са случаите, при който е налице измерител на изпълнението или определен начина на доказване на изпълнението на целите.
Не бяха открити доказателства за наличието на правила, методики и/или процедури при определяне на целите, сроковете за изпълнение, както и измерими показатели за изпълнението им, както за служителите, така и за администрацията като цяло.
Следва да се отбележи, че към настоящия момент има приети Правила и методика за мониторинг и последваща (екс-пост) оценка при изпълнение на общински политики за устойчиво развитие и Наръчник по прилагането им, но администрацията все още не работи по тях. Същите са насочени единствено към етапа на мониторинга и определянето на индикатори за изпълнение, но не и за етапа на планиране, формулиране и разпределение на целите и задачите.
Налице е относително добра обезпеченост на областите на политика със стратегически и програмни документи на община Симитли (виж. Таблица №5. Обезпеченост на областите на политика със стратегически документи)
Таблица №5.
Обезпеченост на областите на политика със стратегически документи
Области на политика |
Стратегически / програмни документи |
Икономика и общинска собственост |
Общински план за развитие на Община Симитли за периода 2014-2020 г. |
Стратегия за управлението на общинската собственост |
|
Местни данъци и такси |
Общински план за развитие на Община Симитли за периода 2014-2020 г. |
Регионално/местно развитие |
Общински план за развитие на Община Симитли за периода 2014-2020 г. |
Териториално устройство / Административно-териториално устройство |
Общински план за развитие на Община Симитли за периода 2014-2020 г. |
Благоустройство, инфраструктура и транспорт |
Общински план за развитие на Община Симитли за периода 2014-2020 г. |
Образование |
Общински план за развитие на Община Симитли за периода 2014-2020 г. |
Здравеопазване и социални дейности |
Общински план за развитие на Община Симитли за периода 2014-2020 г. |
Общинска стратегия за развитие на социалните услуги в община Симитли 2011-2015 |
|
Общинска програма за закрила на детето 2013 - 2014г. |
|
Околна среда и води |
Общински план за развитие на Община Симитли за периода 2014-2020 г. |
Аграрна политика |
Общински план за развитие на Община Симитли за периода 2014-2020 г. |
Култура, спорт, туризъм |
Общински план за развитие на Община Симитли за периода 2014-2020 г. |
Обществен ред |
- |
Както е видно от таблицата, основният стратегически документ в рамките на община Симитли е Общинския план за развитие 2014-2020. Единствено в рамките на иконмика и общинска собственост, така и в областта на социалните услуги са налице повече от един стратегически документ.
Следва да се отбележи, че тенденцията в рамките на ЕС е да се прилага единна и стандартна политика при стратегическото планиране. Това означава да се работи по посока намаляване на броя стратегически документи, които са свързани помежду си. Очакваните резултати са за подобряване на изпълнението на стратегическите документи, формулиране и прилагане на по-ефективни политики и подобряването на контрола върху изпълнението на целите.
Ефикасност на дейността на администрацията
В рамките на периода 2011-2013 година се наблюдава относителна стабилност в приходите на общината, като те варират в границите от 6,97 до 7,7 милиона лева. Относително по-слабото изпълнение, спрямо планираното равнище за първите две години от периода, е довело до очаквано намаление на планираните приходи през последната година от разглеждания период, но условно е „наваксано“ през 2013 година.
Относителния дял на изпълнението на приходната част на бюджета на Общината резонно отразява изпълнение под планираното за първите две години, съответно с около 7,3% и 4,6%. Реалното нарастване на приходите през 2013 година е в рамките на нормалното отклонение през периода, но относителния размер на реалния отчет сочи близо 1/5 преизпълнение.
Това свръх изпълнението с над 20% за последната година се дължи на едновременното намаление на планираните приходи за периода и нарастването в абсолютна стойност на реално събраните приходи.
В структурно отношение приходите на Общината показват относителна балансираност, като факта, че в абсолютната величина на приходите по години запазват близки стойности за периода, дава възможност тяхното относитено равнище да бъде директно сравнявано, като относителни тегла в процент спрямо общото по години.
Прави впечатление ръста на получените дарения и помощи, както и постъпленията от концесии в края на анализирания период, което дава възможност да се отчете тенденция към структурна диверсификация на собствените приходи на Община Симитли.
Абсолютната стойност на разходите на Община Симитли за периода на анализа 2011-2013 година следва динамиката и абсолютната величина на приходите на Общината. Разпределението на разходите от бюджета показва структурно основните направления, в които са обособени разходите на общината, в относителен дял спрямо общия им размер по години.
Водещо значение имат разходите в направение Образование, като те показват намаление в относителната си тежест от 44,24% в началото на периода, до 40,26% в
края. Вторично значение имат разходите по направления Жилищно строителство, благоустрояване, комунално строителство и околна среда, Социално подпомагане и социални грижи, както и разходи свързани с изпълнителни и законодателни органи.
От анализа не могат да се изведат устойчиви трендове на структурно преразпределение на разходите през периода 2011-2013 година.
Важен елемент от анализа на разходите е динамиката и абсолютната стойност на Капиталовите разходи на Общината, които показват тенденция към намаление в периода на анализа. Ако в началото на периода те са имали абсолютна стойност от 693 хил. лв., то в края на периода, през 2013 година те показват спад до 626 хил.лв. Това се потвърждава и от относителния дял на капиталовите разходи в общата структура на разходите, като през периода тяхната стойност намалява.
Независимо от това генерален извод от направеното наблюдение на динамиката не може да се направи.
В структурно отношение основно перо в разходите на общината представляват разходите за заплати и възнаграждения на персонала, нает по трудово и служебни правоотношения. Това перо има относително постоянен дял от 39% през отделните години от периода на анализа. Втори по големина и значение в структурата на разходите са тези за издръжка, с величина от 28,96% до 32,32% през годините на анализа. Останалата една трета от разходите на общината са съставени преди всичко от Задължителни осигурителни вноски от страна на работодателя, Субсидии за организации с нестопанска цел и посочените вече Капиталови разходи.
Липсата на формализирани резултати по различните политики, затруднява изключително много оценката на ефикасността на разходи и възможността да се прецени тяхната икономичност. С оглед на наличната информация са изведени следните показатели, като: Покритие на разходите за местни дейности със собствени приходи, Население на един общински служител, Ефикасност на местните приходи за покриване на капиталови разходи, Събрани приходи на 1 служител.
Следвайки този подход базисни изводи за ефикасността могат да бъдат направени при съпоставяне на разходите за местни дейности с приходите на общината. Данните показват, че относителното равнище на това покритие варира несъществено през анализирания период, като се задържа в границите от 51,53% до 52,88%, съответно постигайки минимум през 2011 година и максимум през 2012 година. Индикаторът дава характеристика на способността на общината да изплаща текущите си задължения за местни дейности със собствени приходи. Тъй като на практика не се отчита тенденция в динамиката на показателя е трудно да се посочи еднозначно дали ефикасността се подобрява през периода, но относителната стабилност позволява да се отчете сравнително ниско ниво на риск за спад в показателя.
Показателят за покриване на капиталовите разходи с местни приходи има аналогично аналитично значение. Данните сочат, че е на лице постоянна тенденция за нарастване на покритието, което на практика означава повишена ефикасност и намаляване на равнището на риска. Същевременно следва да се отбележи, че динамиката се дължи преди всичко на отчетената при анализа на разходите тенденция за относително и абсолютно намаляване на капиталовите разходи през периода. Данните за покриване на капитаовите разходи на Община Симитли с местни приходи през периода 2011-2013 година са представени на следващата фигура.
Отношението на относителния брой на населението към броя служители в администрацията на общината е често прилаган показател за оценка степента на натоварване на персонала. Данните сочат постоянни величини, като наличната динамика е в рамките на нормалното отклонение.
Фигура 1. Относителен брой на населението на Община Симитли на един служител в администрацията на общината за периода 2011-2013 година
Източник: Изчисления по предоставени данни от Община Симитли
Интерпретацията на резултата следва да се прави с отчитане данните за относителния дял на разходите падащи се на един служител. Трендовите линии в фигурата показват, че разходите за админстрацията намаляват с по-бързи темпове (общо за периода) в сравнение със степента на натовареност. Това подсказва, че е е намерен известен баланс по отношение оптимизацията на разходите на общинска администрация.
Баланса между натовареност на служителите и обем на работа измерен според обема на обслужвано население е в добри норми на показателя, но са на лице възможности за допълнително оптимизиране.
Фигура 2. Относителен дял на разходите в Община Симитли на един служител в администрацията на общината за периода 2011-2013 годиина
Източник: Изчисления по предоставени данни от Община Симитли
Същевременно, при динамична, но все пак намаляваща разходоемкост на един служител се наблюдава постоянна тенденция за увеличение делът на събраните приходи на един служител. Констатацията сочи позитивно развитие в посока подобряване ефикасността от работата на администрацията при относително балансирана оценка на ефективността на разходите. Относителното равнище на събраните приходи на един служител бележат ръст от близо 20%, като от 20 237,08 лв. за 2011 година в края на периода показателят има стойност от 24 108,88 лв.
Фигура 3. Относителен дял на събраните приходи от Община Симитли на един служител в администрацията на общината за периода 2011-2013 годиина
Източник: Изчисления по предоставени данни от Община Симитли
Основни изводи от направената оценка са свързани с относително постоянна и балансирана структура на приходите и разходите в общинския бюджет на Община Симитли, постоянни приемливи нива на ефективност и ефикасност, като на лице са както положителни тенденции по отношение подобряване стойностите, с помощта на които тези показатели са измерени, така и възможности за тяхното оптимизиране в бъдещи периоди.
Образователно ниво на човешките ресурси
Информацията в длъжностното разписание и справката на притежаваната от служителите образователна показва, че Образователната степен на служителите отговаря на изискванията посочени в Класификатора на длъжностите в администрацията.
Обучение и развитие на служителите
Към настоящия момент в община Симитли няма ясно дефинирана от ръководството политика по обучение и развитие на служителите.
Всяка година следва да се разработва Годишен план за задължителни и специализирани обучения, в рамките на който се определят:
- Потребности от задължително обучение;
- Потребности от специализирано обучение, в следните направления:
- · Обучения, допринасящи за постигане на целите на администрацията;
- · Обучения, допринасящи за подобряване работата на структурното звено;
- · Обучения, допринасящи за професионално, кариерно и личностно развитие.
- · Обучения, допринасящи за професионално, кариерно и личностно развитие.
През 2011 г., 2012 г. и 2013 г. поради неосигуряване на финансови средства за трите години плануваните обучения от каталога на ИПА – София, не са реализирани.
Необходимо е в бъдеще ръководството на общината да обърне сериозно внимание върху обучението и развитието на служителите. Да им осигури възможност за усъвършенстване на придобитите знания и да развият професионалните си умения.
Предоставяне на административни услуги и информираност на населението
Съгласно посочените в Списъка с унифицирани наименования на административните услуги предоставяни от общинска администрпация 168 услуги групирани в 15 категории, като в община Симитли към момента се предоставят 101 услуги, 14 категории, а именно:
№ |
Област на функционална компетентност |
Брой на услугите по СУНАУ |
Брой на услугите, изпълнявани от ОБА Симитли |
ОБА1 |
Административни услуги по гражданска регистрация и актосъставяне |
43 |
29 |
ОБА2 |
Административно-технически услуги |
8 |
11 |
ОБА3 |
Административно-технически услуги |
44 |
17 |
ОБА4 |
Правни и административно-технически услуги |
1 |
1 |
ОБА5 |
Административни услуги |
2 |
1 |
ОБА6 |
Административни услуги |
4 |
5 |
ОБА7 |
Административни услуги |
3 |
1 |
ОБА8 |
Административни услуги |
12 |
3 |
ОБА9 |
Административни услуги |
7 |
2 |
ОБА10 |
Административни услуги |
5 |
0 |
ОБА11 |
Административни услуги |
15 |
13 |
ОБА12 |
Административни услуги |
7 |
3 |
ОБА13 |
Административни услуги |
13 |
17 |
ОБА14 |
Административни услуги |
1 |
3 |
ОБА15 |
Административни услуги - Нотариална дейност |
3 |
0 |
Както се вижда от данните в таблицата по-горе В общинска администрация Симитли не се предоставят административни услуги по «Земеползване» и по «Нотариална дейност».
Към момента няма въведена практика за електронно обслужване и предоставяне на административни услуги от общината.
Не се извършва оценка на удовлетвореността на населението от броя, вида и качеството на предоставяните от администрацията услуги.
По отношение инфорираността на населението администрацията използва следните канали за комуникация: 1) Официалната интернет страница на общината; 2) Информационни табла в сградата на общината.
Предвид динамичния начин на живот и развитието на електронните технологии интернет комуникацията става основна движеща сила във вразката между бизнеса, гражданите и администрацията в частност.
При осъществен преглед на информацията публикувана на официалната страница на общинска администрация Симитли се установи, че публикуваната информация не отговаря на изискванията на чл.15 от Закона за достъп до обществена информация, както и на изискванията на чл. 16 и приложението към него от Наредбата за административно обслужване и информация.
От направения в рамките на функционалния анализ, анализ на интернет страницата на общинска администрация Симитли бяха изведени и следните констатации:
- Налице е осигуряване на информация за предоставяните от администрацията услуги. Липсват бланки и образци на молби/заявления/искане и други, както и описание на услугите, документите, който трябва дасе представят, сроковете за предоставянето им и т.н.
- Липсват отчети за управление на мандата, отчети и бюлетини по отношение целите на администрацията, бюджет и други.
- Налице е частично осигуряване на информация за проекти, конкурси (публични покани) и значими събития. Наблюдава се изибрателност при предоставянето на информация. Част от проектите, конкурсите се публикуват и се предоставя информация за тях, за други - липсва.
- Наблюдава се частично осигуряване на достъп до нормативни актове и други стратегически документи, отнасящи до работата на администрацията и свързаните с това услуги.
МИСИЯ, ВИЗИЯ, СТРАТЕГИЧЕСКА ЦЕЛ. ПРИОРИТЕТИ.
Организационното развитие е планиран процес, който се управлява от ръководството на общината и цели повишаване на организационната ефективност във връзка с динамично променящата се външна и вътрешна среда. Организационното развитие предполага подобряване на възможностите за планиране на приоритетни задачи, подобряване на капацитета на отделните звена в администрацията, както и на всеки отделен служител с цел по-добро управление и по-ефективна администрация.
Организационното развитие предполага пълна мобилизация на ресурсите за осигуряване на ясна и съгласувана рамка за подобряане на дейността на общинската администрация в полза на гражданите.
Стратегията за организационно развитие има за цел да предложи рамка за планиране на процесите в организацията така, че да се повишава ефективността и ефикасността в работата на общинската администрация за устойчиво местно развитие и предлагане на качествени услуги на гражданите.
Изходната позиция за очертаване на рамката за организационно развитие е социално-икономическия контекст от анализа на ситуацията, извършеният анализ на организационната структура на общинската администрация (доклад от извършен функционален анализ на администрацията в община Симитли), както и от схващането, че културата на организацията може съзнателно да се формира, тъй като тя влияе върху всички процеси, които протичат в общинската администрация.
Мисия, визия, стратегическа цел
Мисията на една общинска администрация отразява смисълът поради, който тя съществува. Изразява нейната философия и политика следвана от ръковоството.
В контекста на това мисията на община Симитли следва да се определи като:
«Ние работим в услуга на гражданите и гостите на Община Симитли при спазване на принципите за законност, откритост, публичност и партньорство“.
Визията или бъдещия облик, към който трябва да се стреми общинска администрация Симитли се формулира по следния начин:
«Община Симитли синоним за модерна, ефективна и ефикасна европейска администрация»
За следване на мисията и за достигане до желания образ основната стратегическа цел, която се поставя е:
„Развитие на ефективна и ефикасна администрация, с висок капацитет и институционална устойчивост, използваща нови форми на обслужване на гражданите, бизнеса и структурите на гражданското общество.“
Приоритети
В следствие на формулираните мисия, визия и стартегическа цел и на база заложените мерки и дейности в Общинския план за развитие 2014-2020 и с цел постигане на обвързаност между стратегическите документи се определят и следните 4 приоритетни области за развитие:
Приоритет №1. Усъвършенстване процесите на работа в общинска админстрация Симитли..
Приоритет №2. Компетента и мотивирана администрация.
Приоритет №3. Засилване на партньорството, междуобщинско и трансгранично сътрудничетво.
Приоритет №4. Подобряване на материално-техническата база и въвеждане на съвременни информационни технологии.
В рамките на четирите приоритета се предвижда предприемането и изпълнението на следните мерки и дейности:
Мярка, дейност |
Същност |
Приоритет №1. Усъвършенстване процесите на работа в общинска администрация Симитли. |
|
П1.1. Намаляване и постепенно премахване на усложнените процедури по предоставяне на услуги. |
Анализ на съществуващите процедури по предоставяне на услуги с цел съкръщаване на сроковете за предоставянето им, намаляване времето и разходите за работа с администрацията. |
П1.2. Разработване на нови и актуализиране на стратегии, планове, програми, вътрешни, правила и наредби
|
Предвид честите промени в законова и нормативна уредба, както и на промени в самата общинска администрация е необходимо да бъдат разработвани и /или актуализирани вътрешни правила и нормативни документи, стратегически, планови и програмни документи, така че да отговарят на законовите изисквания и да бъдат лесни за прилагане от служителите на общината. |
П1.3. Развитие на електронно административно обслужване |
Въвеждане на практиката за предоставяне на електронни административни услуги на гражданите и бизнеса. |
П1.4. Въвеждане на комплексно административно обслужване на гражданите и бизнеса. |
Създадаве на модел за интегрирано предоставяне на услуги от административни структури на територията на общината.
|
П1.5. Прилагане на единна и стандартна политика за стратегическо планиране.
|
Намаляване на броя стратегически документи, които са свързани помежду си и ще бъдат обвързвани с целите на администрацията, при извършване на оценки за изпълнението на тези цели. Очакваните резултати са за подобряване на изпълнението на стратегическите документи, формулиране и прилагане на по-ефективни политики и подобряването на контрола върху изпълнението на целите.
Въвеждане на система за измерване и управление на изпълнението. |
П1.6. Въвеждане на практики и стандарти за управление на качеството, за самооценка и оценка на администрацията. |
Актуализиране на Системата за финансово управление и контрол. Внедряване на самооценката чрез адаптиране на „обща рамка за оценка“ към работата на Община Симитли. |
П1.7.Развитие на гъвкава и адаптивна структура на администрацията.
|
Предвижда се извършването на функционален анализ на администрацията на всеки две години от периода на действие на стратегията с цел подобряване резултантността при прилагането на политики и оптимизиране на разходите.
|
П1.8.Развитие на резултатно ориентиран бюджет. |
Въвеждане на практиката планирането и изпълнението на бюджет да се извършва на базата на отделни програми, насочени към конкретни резултати (цели) на бюджета. В резултат се очаква повишаване на ефективността на разходи, формулиране и прилагане на по-ефективни политики. |
П1.9.Въвеждане на практика за оценка удовлетвореността на потребителите на административни услуги.
|
Разработване на ефективна методика за оценка на удовлетвореността на потрабителите на административни услуги от работата на общинска администрация Симитли.
|
Прироитет №2. Компетентна и мотивирана админстрация |
|
П2.1. Разработване на система за обучение и развитие на служителите в администрацията. |
Разработване на система за обучение и развитие на служителите в администрацията за усъвършенстването на знанията, придобиване на ключови компетенции и развитие на професуиналните умения. Целта е да се повиши равнището на трудово представяне на служителите и възможностите за развитие на кариерата като се имат предвид индивидуалните нужди на заетите и бъдещите потребности на организацията. |
П2.2. Развитие на стажантски и настойнически програми. |
Установяване на практики по провеждането на стажове в администрацията с цел създаване на позитивен облик и повишаване привлекателността на общинската администрация, както и създаване на специална настойническа програма, при която за младите специалисти, които тепърва навлизат в администрацията по-опитните им колеги ще могат да им предадат част от своите знания и умения. По този начин цялостно ще се улесни процесът на адаптация на младите служители към новата работна среда. |
П2.3. Повишаване на квалификацията на служителите. |
Организиране на външни и провеждане на вътрешни обучения на служителите на база установени потребности. |
П2.4. Повишаване на мотивацията на служителите. |
Въвеждане на практика по оценка равнището на мотивация на служителите и определяне на набора от възможни управленски въздействия за повишаването й. Предвижда се изготвянето на мотивационен профил на служителите в администрацията и на тази база да бъдат предприети действия за повишаване на мотивацията на служителите. |
П2.5. Управление на стреса и управление на времето.
|
Въвеждане на добри практики по управление на времето и управление на стреса с цел подобряване процеса на планиране на ежедневната работа, по-висока ефективност и свобода и намаляване стреса на работното място.
|
П2.6. Укрепване на програмния проектен капацитет. |
Усъвършенстване на програмния капацитет за ефективно планиране, програмиране, управление, контрол, наблюдение, оценка и подготовка за усвояване на средствата по структурните инструменти на ЕС, а така също от национални и местни източници.
|
Приоритет №3. Засилване на партньорството, междуобщинско и трансгранично сътрудничетво. |
|
П3.1. Разширяване на обхвата на услуги, предоставяни от частния сектор и НПО (аутсорс на дейности и ПЧП). |
Аутсорсване на дейности и създаване на публично-частни партньорства. |
П3.2. Насърчаване участието на гражданите, бизнеса и СГО в процесана вземане на решения (управлението) |
Прилагане на въведените и утвърдени Правила за мониторинг при изпълнението на политики. Създаване на програма за обучение и развитие на умения в общинската администрация за подкрепа на местната икономическа активност и подобряване на социалния климат в общината.Организиране и провеждане на форуми/семинари. Повишаване на прозрачността и ефективността на провежданите политики и вземаните решения, повишаване на информираността на гражданите, повишаване на капацитета на гражданския сектор, съвместно разработване и изпълнение на политики. Обучение на участниците и местните партньори за подпомагане на процесите на партньорство и управление на съвместни програми. Укрепване на гражданското общество и повишаване ефективността на обществените консултации.
|
П3.3. Засилване на междуобщинското и трансгранично сътрудничество и укрепване на съществуващи партньорства. |
Проучване на възможностите за създаване на нови партньорства. Укрепване на съществуващи партньорства. Участие във съвместни форуми, изложения, беседи. |
Приоритет №4. Подобряване на материално-техническата база и въвеждане на съвременни информационни технологии. |
|
П4.1.Модернизиране на базата |
Подобряване условията на работа, чрез осигуряване на достатъчно пособия за работа, добра компютърна техника и материално – техническа база. |
П4.2. Подобряване и развитие на информационно – комуникационните технологии |
Внедряване на нов софтуер и/или програми за работа на служителите в отделните звена. Разработнане на база данни, съдържаща всички стратегически, планови и програмни документи, наредби, вътрешни правила, бланки, образци и т.н.
|
П4.3.Усъвършенстване структурата и съдържанието на официалната интернет страница на Общинска администрация Симитли. |
Публикуването на всички документи и информация, касаещи работата на администрацията с цел повишаване информираността на местните общности, осигуряване на откритост (отчетност и прозрачност), координация и широко участие на обществото в процесите на вземане на решения, съгласно чл.15 от ЗДОИ и чл.16 от Наредбата за админстративно обслужване и информация. Интегриране на модули за обратна връзка. Интегриране на модул за предоставяне на електронни административни услуги.
|
ИНДИКАТОРИ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ / ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ
Мярка, дейност |
Индикатор за изпълнение/ резултат |
Мерна единица |
Базова стойност |
Целева стойност |
Срок за изпълнение |
Прироритет №1. Усъвършенстване процесите на работа в общинска администрация Симитли |
|||||
П1.1. Намаляване и постепенно премахване на усложнените процедури по предоставяне на услуги. |
Проведен анализ на съществуващите процедури по предоставяне на услуги |
Брой |
0 |
1 |
.09.2015 г. |
Услуги с оптимизирано време за изпълнение и улеснена процедура по предоставянето им |
% |
0 |
50 |
До 2020 г. |
|
П1.2. Разработване на нови и актуализирани стратегии, планове, програми, вътрешни нормативни документи |
Разработени нови стратегии, планове, програми, вътрешни нормативни документи |
Брой |
0 |
10 |
Отнася се за целия период на действие на стратегията |
Актуализирани стратегии, планове, програми, вътрешни нормативни документи |
Брой |
0 |
10 |
Отнася се за целия период на действие на стратегията |
|
П1.3. Развитие на електронното административно обслужване. |
Въведени електронни административни услуги |
Брой |
0 |
20 |
2020 г. |
П1.4. Въвеждане на комплексно административно обслужване на гражданите и бизнеса. |
Наличен модел за интегрирано предоставяне на услуги от административни структури на територията на общината. |
Брой |
0 |
1 |
.12.2018 г. |
Услуги, за които е въведен приципа на комплексното административно обслужване |
% |
0 |
30% |
2020 г. |
|
П1.5. Прилагане на единна и стандартна политика за стратегическо планиране |
Въведена система за измерване и управление на изпълнението. |
Брой |
0 |
1 |
.12.2014 г. |
Изготвени форми за полагане на цели на администрацията |
Брой |
0 |
6 |
м.Декември на годината предхождащата плановата |
|
Изготвени форми за полагане целите на дирекциите/ отдела |
Брой |
0 |
30 |
м.Декември на годината предхождащата плановата |
|
П1.6. Въвеждане на практики и стандарти за управление на качеството, за самооценка и оценка на администрацията. |
Въведена Методика за оценка на ефективността и ефикасността |
Брой |
0 |
1 |
.12.2014 г. |
Актуализира на Системата за финансово управление и контрол. |
Брой |
0 |
1 |
.12.2015 г. |
|
Доклади от проведена оценка а ефективността и ефикасността |
Брой |
0 |
5 |
15.01.2016 г. 15.01.2017 г. 15.01.2018 г. 15.01.2019 г. 15.01.2020 г. |
|
Въведен модела засамооценка „Обща рамка за оценка“ |
Брой |
0 |
1 |
.01.2020 г. |
|
П1.7.Развитие на гъвкава и адаптивна структура на администрацията. |
Проведен функционален анализ. |
Брой |
1 |
4 |
12.2016 г. .12.2018 г. .12.2020 г. |
П1.8.Развитие на резултатно ориентиран бюджет. |
Планирането и изпълнението на бюджет се извършва на базата на отделни програми, насочени към конкретни резултати (цели) на бюджета* |
- |
- |
- |
2020 г. |
П1.9. Оценка на удовлетвореността на потребителите на адмнистративни услуги |
Разработена методика за оценка на удовлетвореността на потребителите |
Брой |
0 |
1 |
.12.2015 г. |
Извършени оценки на удовлетвореността на потребителите |
Брой |
0 |
4 |
.01.2017 г. .01.2018 г. .01.2019 г. .01.2020 г. |
|
Прироитет №2. Компетентна и мотивирана администрация |
|||||
П2.1. Разработване на система за обучение и развитие на служителите в администрацията. |
Изготвена система за обучение и развитие на служителите в администрацията |
Брой |
0 |
1 |
.12.2015 г. |
Изготвен анализ на нуждите на служителите от обучение |
Брой |
0 |
2 |
.12.2016 г. .12.2018 г. |
|
П2.2. Развитие на стажантски и настойнически програми. |
Реализирани стажантски програми |
Брой |
0 |
10 |
Отнася се за целия програмен период |
Проведени настойнически програми |
Брой |
0 |
5 |
Отнася се за целия програмен период |
|
П2.3. Повишаване на квалификацията на служителите. |
Проведени обучения |
Брой |
0 |
50 |
Отнася се за целия програмен период |
П2.4. Повишаване на мотивацията на служителите. |
Разработена и въведена методика за оценка на мотивацията на служителите и прилагане на управленски въздействия за управлението й |
Брой |
0 |
1 |
.06.2016 г. |
Изготвена оценка на мотивацията на служителите (мотивационен профил) |
Брой |
0 |
3 |
.01.2017 г. .06.2018 г. .12.2019г. |
|
Предприети мерки и извършени управленски въздействия за повишаване мотивацията на служителите* |
- |
- |
- |
- |
|
П2.5. Управление на стреса и управление на времето |
Разработена стратегия/система/ методика за управление на времето и стреса |
Брой |
0 |
1 |
.06.2016 г. |
Въведена стратегия/система/ методика за управление на времето и стреса |
Брой |
0 |
1 |
.10.2016 г. |
|
Проведено обучение на цялта администрация |
Брой |
0 |
1 |
.12.2016 г. |
|
П2.6. Укрепване на програмния проектен капацитет. |
Усъвършенстване на програмен проектен капацитет* |
- |
- |
- |
Отнася се за целия програмен период |
Приоритет №3. Засилване на партньорството, междуобщинско и трансгранично сътрудничетво.
|
|||||
П3.1. Разширяване на обхвата на услуги, предоставяни от частния сектор и НПО (аутсорс на дейности и ПЧП). |
Аутсорсвани дейности |
Брой |
0 |
1 |
До 2020 г. |
Реализирани проекти за ПЧП |
Брой |
0 |
4 |
До 2020 г. |
|
П3.2. Насърчаване участието на гражданите, бизнеса и СГО в процеса на вземане на решения (управлението) |
Проведени обществени обсъждания и консултации при планиране и изпълнение на планове, програми, стратегии. |
% |
0 |
100 |
Отнася се за целия период на реализация на стратегията |
Форуми/ семинари/ Обучение на гражданите, бизнеса и СГО за подмопагане процесите на партньорство и управление на съвместни програми |
Брой |
0 |
5 |
До м.декември на текущата година |
|
П3.3. Засилване на междуобщинското сътрудничество и укрепване на съществуващи партньорства. |
Реализирани проекти/действия в контекста на вече съществуващи партньорства. |
Брой |
1 |
5 |
Отнася се за целия период на реализация на стратегията |
Нови междуобщински и трансгранични партньорства |
Брой |
- |
2 |
Отнася се за целия период на реализация на стратегията |
|
Приоритет №4. Подобряване на материално-техническата база и въвеждане на съвременни информационни технологии |
|||||
П4.1.Модернизиране на базата |
Подобрена материално-техническа база* |
- |
- |
- |
Отнася се за целия период |
П4.2. Подобряване и развитие на информационно – комуникационните технологии |
Внедряване на нов софтуер и/или прогармни продукти |
- |
- |
- |
До 2020 г. |
Разработена база данни |
Брой |
0 |
1 |
До 2020 г. |
|
П4.3.Усъвършенстване структурата и съдържанието на официалната интернет страница на Общинска администрация Симитли. |
Интегриран модул за он-лайн услуги и информация на гражданите и бизнеса. |
Брой |
0 |
1 |
.12.2018 г. |
Интегриран модул за обратна връзка. |
Брой |
0 |
5 |
.12.2016 г. |
|
Оптимизирана структурата и информацията на сайта* |
- |
- |
- |
.12.2016 г. |
*Измерването на постигнатия ефект от реализиране на посочените индикатори следва да бъде направено чрез анкетно проучване в рамките на общинската администрация и гражданското общество.
Забележка. Под „въведена/внедрена“ програма, стратегия, план, механизъм, система и т.н. следва да се има предвид утвърдена със Заповед на кмета и/или одобрена с решение на Общински съвет.
ПЛАН ЗА РЕАЛИЗАЦИЯ НА СТРАТЕГИЯТА*
Мярка, дейност |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
2019 |
2020 |
Прироритет №1. Усъвършенстване процесите на работа в общинска администрация Симитли |
|||||||
П1.1. Намаляване и постепенно премахване на усложнените процедури по предоставяне на услуги. |
|
И1** |
|
|
|
|
|
П1.2. Разработване на нови и актуализирани стратегии, планове, програми, вътрешни нормативни документи |
|
|
|
|
|
|
|
П1.3. Развитие на електронното административно обслужване. |
|
|
|
|
И1 |
|
|
П1.4. Въвеждане на комплексно административно обслужване на гражданите и бизнеса. |
|
|
|
|
|
|
|
П1.5. Прилагане на единна и стандартна политика за стратегическо планиране |
И1 |
И2 И3 |
И2 И3 |
И2 И3 |
И2 И3 |
И2 И3 |
И2 И3 |
П1.6. Въвеждане на практики и стандарти за управление на качеството, за самооценка и оценка на администрацията |
И1 |
И2 И3 |
И3 |
И3 |
И3 |
И3 |
И3 И4 |
П1.7.Развитие на гъвкава и адаптивна структура на администрацията . |
|
|
И1 |
|
И1 |
|
И1 |
П1.8.Развитие на резултатно ориентиран бюджет. |
|
|
|
|
|
|
|
П1.9. Оценка на удовлетвореността на потребителите на адмнистративни услуги |
|
И1 |
|
И2 |
И2 |
И2 |
И2 |
Прироритет №2. Компетентна и мотивирана администрация |
|||||||
П2.1. Разработване на система за обучение и развитие на служителите в администрацията. |
|
И1 |
И2 |
|
И2 |
|
|
П2.2. Развитие на стажантски и настойнически програми. |
|
|
|
|
|
|
|
П2.3. Повишаване на квалификацията на служителите. |
|
|
|
|
|
|
|
П2.4. Повишаване на мотивацията на служителите. |
|
|
И1 |
И2 |
И2 |
И2 |
И2 И3 |
П2.5. Управление на стреса и управление на времето |
|
|
И2 |
|
|
|
|
П2.6. Укрепване на програмния проектен капацитет. |
|
|
|
|
|
|
|
Приоритет №3. Засилване на партньорството, междуобщинско и трансгранично сътрудничество |
|||||||
П3.1. Разширяване на обхвата на услуги, предоставяни от частния сектор и НПО (аутсорс на дейности и ПЧП). |
|
|
|
|
|
|
|
П3.2. Насърчаване участието на гражданите, бизнеса и СГО в процесана вземане на решения (управлението) |
|
И2 |
И2 |
И2 |
И2 |
И2 |
|
П3.3. Засилване на междуобщинското и трансгранично сътрудничество и укрепване на съществуващи партньорства. |
|
|
|
|
|
|
|
Приоритет №4. Подобряване на материално-техническата база и въвеждане на съвременни информационни технологии |
|||||||
П4.1.Модернизиране на базата |
|
|
|
|
|
|
|
П4.2. Подобряване и развитие на информационно – комуникационните технологии |
|
|
|
|
|
|
|
П4.3.Усъвършенстване структурата и съдържанието на официалната интернет страница на Общинска администрация Симитли. |
|
|
И2 И3 |
|
И1 |
|
|
*Забележка. Планът за реализация на стратегията е изготвен на база най-дългия срок за изпълнение на заложения по дейността индикатор. Следва да се има предвид, че при планиране на работата трябва да се съблюдават конкретните срокове за изпълнение посочени в таблицата за индикаторите за изпълнение и резултат.
** Номер на индикатора в рамките на дейността/мярката.
МОНИТОРИНГ И ОЦЕНКА НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО. ОТЧИТАНЕ И ПРИЕМАНЕ НА ПЛАНОВЕТЕ ЗА ИЗПЪЛНЕНИЕ.
- Дейностите по мониторинг и оценка на настоящата стратегия се извършват въз основа на следните документи:
- 1) Правила и методики за мониторинг, контрол и последваща оценка при изпълнение на общински политики за устойчиво развитие на община Симитли;
- 2) Методика за оценка на ефективността и ефикасността на административната стуктура на Община Симитли (Проект);
- 3) Система за измерване и управление на изпълнението (проект).
- Общинския съвет приема тригодишни планове за изпълнение на стратегията. Плановете за изпълнение на стратегията за втория и следващи тригодишни периоди ще съдържат и ще се разработват на основата на междинна оценка на изпълнението на плана за предходния период.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Стратегията е отворен документ и в него могат да се внасят промени само при доказана необходимост.
Стратегията подлежи на обществено обсъждане, като за целта следва да бъде публикувана на официалната интернет страница на общинска адмчинистрация Симитли за срок от 7 дни.
Стратегията подлежи на публикуване на официалната интернет страница на Община Симитли след нейното приемане.